Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
(Μόνο αφελείς μπορεί να πιστεύουν πως με τέτοιες αστειότητες κατοχυρώνεται η ιστορία και θωρακίζεται το δίκαιο)
Πρόκειται για ένα γλυπτό που εκθέτει σαφώς τον, κατά τ’άλλα, καλό γλύπτη που εκθέτει τον, γενικώς άσχετο, δήμαρχο που εκθέτει τη πόλη, την άγευστη ωστόσο γλυπτικής και γενικώς τέχνης, που εκθέτει τον πολιτισμό μας, χωρίς περιττά σχόλια, που εκθέτει … Όλα, δηλαδή, ωραία και μεγάλα καμωμένα. Ελληνικότατα. Η επιτυχία, πάντως, της σύνθεσης έγκειται στο ότι ο ευφυής – και βασιλικός – καλλιτέχνης έχει αποδώσει τον Βουκεφάλα ως γκέι κι όχι τον αναβάτη του. Που ήτο βασιλεύς, ως γνωστόν, και της Νοτίου και της Βορείου Μακεδονίας (Όλα εδώ πληρώνονται). Το λες βεβαίως και εθνικοπατριωτική προπαγάνδα. Η γειτνίαση μάλιστα με το, επίσης, κακό μνημείο του Βύρωνα κάνει την Αθήνα να μοιάζει ακόμη πιο πολύ με τα Σκόπια ως προς το γλυπτικό κιτς.
Οπωσδήποτε, τώρα, έχει η υπουργός μας του Πολιτισμού κάτι να ανταλλάξει με τα Σκόπια. Μπράβο λοιπόν σε όλους τους συντελεστές αυτής της περήφανης γελοιότητας. Φαντάζομαι την συγκίνηση των Τσίπρα – Μπαλάφα – Καμίνη. Η Μπέτυ, πάντως ως πιο συνειδητοποιημένη, λόγω της ακαδημαϊκής της θέσης στο Πολυτεχνείο, τηρεί ακόμη εφεκτική στάση. Λογικό.
ΥΓ. A propos η σεμνή Κόρη των Αθηνών που γονατισμένη βρισκόταν στο διπλανό παρτέρι τί απέγινε; Αναφέρομαι στο γλυπτό του Νίκου Περαντινού, του Πάριου. Επειδή δεν είστε μόνο αισθητικά άγευστοι αλλά και βάρβαροι πολιτιστικά.
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr