Πρόσωπα - Αφιερώματα

Άλλος ένας Αντώνης…, του Γιάννη Παπαϊωάννου-Τσαρούχη

Spread the love

Ο Γιάννης Παπαϊωάννου είναι ηχολήπτης, εργάστηκε μεταξύ άλλων στην ιστορική Columbia, έχει ηχογραφήσει τα περισσότερα διαμάντια της ελληνικής δισκογραφίας  και έχει συγγράψει δύο βιβλία

Γαμώτο…

Με στεναχωρεί, με θυμώνει, μου έρχεται ένας κόμπος στο λαιμό όταν ακούω ότι φεύγουν κάποιοι που ήμασταν μαζί πολλά χρόνια. Για τους Socrates έχουν γραφτεί λίγα, αλλά τώρα με το φευγιό του Αντώνη θα γράψουν πολλά.!.

Εγώ θα γυρίσω 53 χρόνια πίσω και θα θυμηθώ τρείς πιτσιρικάδες με μαλλιά.! που ήρθαν στην Columbia στο Studio 1 για την ηχογράφηση του πρώτου τους δίσκου Socrates Drank the Conium. Παραγωγός τους ήτανε ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου με ηχολήπτη τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο και βοηθό τον Γιάννη  Παπαϊωάννου.

Εκείνη την εποχή υπήρχαν πολλά συγκροτήματα με Ελληνικό και ξένο στίχο. Από την πρώτη στιγμή όμως και το πρώτο παίξιμο τους ο Αντώνης Τουρκογιώργης μπάσο φωνή, ο Γιάννης Σπάθας ηλεκτρική κιθάρα και ο Ηλίας Μπουκουβάλας ντράμς είχανε κάτι ξεχωριστό και πολύ κοντά στα δικά μου ακούσματα. Jimmy Xendrix, Frank Zappa, Cream, Led Zepelin.

Περάσαμε πολύ καλά μέσα στο studio, αλλά εγώ θα σας πω ένα περιστατικό κατά την διάρκεια της ηχογράφησης.

Κάτω στην τεράστια αίθουσα είναι ο Ηλίας με την Ντράμς και ο Γιάννης με την ηλεκτρική κιθάρα και τον ενισχυτή του. Τον Αντώνη μαζί με τον δικό του ενισχυτή του τον έχουμε βάλει δίπλα από το control στο spetch room [ ένα μικρό δωμάτιο για τις φωνές ].Φοράει ακουστικά και βλέπει από το τζάμι τους άλλους δυο που είναι κάτω στην αίθουσα. και αρχίζουν να παίζουν.

Η  μόνωση που έχει το studio είναι πολύ καλή, αλλά η ένταση δεν περιγράφεται. Τρίζουν τα θεμέλια.!

Και τώρα αρχίζουν τα ωραία.

Κάποια στιγμή μπαίνει μέσα στο control ο Νίκος Κανελλόπουλος [ Τεχνικός διευθυντής και από τους πρώτους ηχολήπτες στην Columbia ], ακούει και μόλις  τελειώνουν τα παιδιά την πρόβα τους λέει. Μπράβο παιδιά, παίζεται πολύ καλά αλλά έχουμε ένα πρόβλημα.

Τι πρόβλημα..

Να δίπλα από το καμαράκι που είναι ο Αντώνης με το μπάσο υπάρχει ένας άλλος χώρος η χάραξη και ο Νίκος Λάσκαρης δεν μπορεί να δουλέψει τον τόρνο γιατί πετάγεται η βελόνα στον αέρα από την ένταση του ενισχυτή.

Και τι προτείνεται να κάνουμε του λέει ο Αντώνης, γιατί εγώ δεν μπορώ να παίξω πιο σιγά, δεν θα βγεί ο ήχος που θέλω.

Πράγματι φεύγει ο Κανελλόπουλος και ύστερα από λίγο γυρίζει και τους λέει.

Το έλυσα το πρόβλημα, ο Νίκος Λάσκαρης πήρε άδεια μέχρι να τελειώσετε…

Ήθελα να σας πώ ότι κανείς δεν το περίμενε ότι αυτοί οι εικοσάριδες πιτσιρικάδες θα έφερναν τα πάνω κάτω με το παίξιμο τους.

Στην πορεία των χρόνων ο Γιάννης και ο Αντώνης έδειξαν και το ταλέντο τους στην ενορχήστρωση. Ο Γιάννης με την Ελένη Βιτάλη, τον Βασίλη Λέκκα και τόσους άλλους και στον Αντώνη τον ροκά τον μαλλιά.! εμπιστεύτηκε ο Χρήστος Κυριαζής να του ενορχηστρώσει τους δίσκους του.

Υ.Γ. Λένε τώρα ότι ο Αντώνης θα συναντήσει τον Γιάννη, θα τζαμάρουνε και σε μια γωνιά ο άλλος Αντώνης ο Βαρδής θα τους ακούει,θα πάρει την κιθάρα του και θα μπεί ανάμεσα τους με τις δικές του κατέτζες…

Και εγώ τι να το κάνω αυτό.

Είναι πολύ μακριά και προς το παρών δεν μπορώ να τους ακούσω.

Εδώ τους ήθελα.

Κοντά μας και μέσα στο studio.

Γαμώτο…

SHARE
RELATED POSTS
Αλέκος Σακελλάριος: αιώνιος έφηβος, του Άγγελου Κουτσούκη
Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: “Είμαι και νοιώθω Ρωμιά” – 70 λεπτά με την διεθνή “γεφυροποιό” και ταραξία!
Για τον πατέρα του Μέλιου, εμείς οι “Πέρσες”, του Νίκου Βασιλειάδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.