Ανοιχτή πόρτα Πόρτα στην Πολιτική

Πώς η κ.Μενδώνη δικαιώνει τον Μάνο Χατζιδάκι, της Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

Τζίνα Δαβιλά

Με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη έχω συνεργαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Τόσο ως Καλλιτεχνική Επιμελήτρια των συναυλιών που έκανε στη Ρόδο, όσο και ως ραδιοφωνική παραγωγός. Γνώρισα μία κυρία, ένα  κορίτσι-γιατί η Άλκηστις είναι αεί παις – συγκροτημένο, χαρούμενο, πανέξυπνο, εύστοχο, παθιασμένο με τη χαρά και την μουσική. Στη συναυλία της με την Μαντολινάτα  μας απέδειξε  ότι μπορεί για δυόμιση  ώρες να δημιουργήσει θεϊκή μυσταγωγία χωρίς να χοροπηδά ούτε εκατοστό από τη σκηνή, ενώ με τον Σταύρο Ξαρχάκο απογειώθηκε του εδάφους,  τόσο η ίδια όσο και ο εκλεκτός συνθέτης.

Η απόφασή της να βγει με το φορτηγό περιοδεία τραγουδώντας  στην Αθήνα είναι κίνηση καλλιτεχνική που συνάδει με το ταπεραμέντο της αειθαλούς έφηβης Πρωτοψάλτη. Το γεγονός ότι η καλλιτεχνική πρωτοβουλία  αναγνώστηκε ως πολιτικό γεγονός αποτελεί ευθύνη των αρθρογράφων που παρερμήνευαν τη δράση κατηγορώντας ή επαινώντας την. Ευθύνονται οι  αρθρογράφοι και μόνο για τον ντόρο που έγινε. Το ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Μπακογιάννης δεν φρόντισε να προβλέψει την επόμενη μέρα,  ή και ώρα, της πρωτοβουλίας της Άλκηστης είναι απόδειξη της έλλειψης ικανοτήτων management. Ένας ικανός, ευφυής manager προνοεί και ισορροπεί προτού αφηνιάσουν οι αρθρογράφοι. Οι μεν δεύτεροι απέτυχαν στο να διαβάσουν τα ψιλά γράμματα, ο δε Μπακογιάννης όφειλε να  βγάλει στη γύρα και κανά δυο φορτηγά ακόμη με απόσταση 20 λεπτών με νέους καλλιτέχνες αλλά και άλλου ρεπερτορίου (λχ Πάολα-Ρέμο-Βανδή). Για να καλύψει την Άλκηστη και τον εαυτό του.

Ο Υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη αποδεικνύει την δική της ανεπάρκεια λόγων και έργων. Σε ένα μόνο θα σταθώ: έστειλε συλλυπητήριο μήνυμα για τον θάνατο του εκλεκτού μας Γιάννη Καραχισαρίδη, μιας τεράστιας μορφής στα Θεατρικά και καλλιτεχνικά πράγματα της χώρας, αλλά τόσους μήνες στην ηγεσία του Υπουργείου και δίπλα στον Πρωθυπουργό δεν τον όρισε  αφού τον εκτιμούσε ως συνεργάτη της. Ακόμη και ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης αμφιβάλλω αν έχει λάβει  γνώση ποιος ήταν ο Καραχισαρίδης, διότι αν γνώριζε το έργο του θα τον έθετε ως επικεφαλής της εκδήλωσης «Ελλάδα 2021». Κι όμως…ο Γιάννης υπήρξε ο αριστότερος Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, ο αποτελεσματικότερος  Καλλιτεχνικός Δ/ντής με μετρήσιμο έργο των δύο ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας και Κοζάνης μεταξύ άλλων και τρομερά αγαπητός και επικοινωνιακός χωρίς ελιτισμούς και ξιπασιά.  Δυστυχώς δεν υπάρχουν για να το επιβεβαιώσουν οι Ντάριο Φο, Ένιο Μορικόνε και Φράνκο Τζεφιρέλι που δούλεψαν μαζί του. Και δυστυχώς  δεν υπάρχει και ο Γιάννης για να  δούμε το άριστο αποτέλεσμα της όποιας δουλειάς του. Προφανώς, δεν ενδιαφέρει τον ελληνικό λαό ποιες και ποιους άμεσους συνεργάτες έχει επιλέξει  η k.Υπουργός Πολιτισμού. Μας  αφορά, όμως, να γίνεται έργο. Και μετρήσιμο έργο δεν βλέπουμε. Ο Σταύρος Ξαρχάκος μίλησε εξ ονόματος πολλών που σκεπτόμασταν περίπου το ίδιο. (Είπε: “Έβγαλα το συμπέρασμα λοιπόν ότι αυτή η κυρία διακατέχεται από το σύνδρομο που το αποκαλώ «βλαπτική έπαρση»).

Ο Μάνος Χατζιδάκις στα δυο βιβλία  του «Ο καθρέφτης και το  μαχαίρι» και «Σχόλια στο Τρίτο» διατύπωνε ευθέως: «Το υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να κλείσει και να υπαχθεί στο υπουργείο Παιδείας. Αυτά τα υπουργεία κουλτούρας είναι επικίνδυνα. Μην ξεχνάτε ότι πρωτοέγιναν σε φασιστικά καθεστώτα. Μας τα κληροδότησε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Θα δεχόμουν να γίνω υπουργός Πολιτισμού για δύο μέρες, να το γκρεμίσω, να υπογράψω την κατάργησή του και να πάω σπίτι μου».

Ένα εμπνευσμένο Υπουργείο Παιδείας μορφώνει και διαμορφώνει μέσα από τον κινηματογράφο. Απαιτείται υψηλού επιπέδου ηγεσία. Όχι τύπου Κεραμέως και Ζαχαράκη (απολύτως ανεπαρκείς και επιπλέον πολιτικά φαιδρές). Η ταινία “Το σπίτι των Πνευμάτων” (“The House of  the spirits” με Jeremy Irons, Meryl Streep) είναι ο απόλυτος δείκτης αποτελέσματος του φασιστο-αυταρχισμού. Εύχομαι να μην χρειαστεί να το βιώσουμε. Γιατί (και) η ΝΔ έχει μαζέψει κάθε καρυδιάς καρύδι.

Καλή Εβδομάδα, εκλεκτές και εκλεκτοί.

11/5/2020

Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Πώς γνώρισα το iPorta.gr, της Μαρίας Κοζάκου
11049464_10153794481499523_4185608025578033362_n.jpg
Ηρωίδα, του Χρήστου Χωμενίδη
“Bumper Boats”! (συγκρουόμενα βαπόρια), του Γιώργου Σαράφογλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.