Ανοιχτή πόρτα

Ουδείς είναι αθώος, του Μάνου Στεφανίδη

Spread the love

Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Διαβάστε τα άρθρα του Μάνου Στεφανίδη ΕΔΩ

Ο πρωθυπουργός ονόμασε τη συμφορά και την επαναλαμβανόμενη τραγωδία “μεγάλη αναποδιά”. Με άγνωστο τον τελικό αριθμό των πνιγμένων στις λάσπες ή των καμένων στα καρβουνιασμένα βουνά. Μεγάλη αναποδιά! Τί κομψή έκφραση για να δοθεί το σύνθημα: Business as usual. Επειδή η μεγάλη ρεμούλα συνεχίζεται. Έργα βιτρίνας που στοιχίζουν πανάκριβα επειδή τρώνε οι “δικοί” μας κι όχι έργα ουσίας που αφορούν στον πολίτη. Ο “Μεγάλος Περίπατος” είναι ένα κραυγαλέο παράδειγμα ασύδοτης σπατάλης και αλαζονείας.

Άρα ουδείς δικαιούται να δηλώνει αθώος ή να προσποιείται άγνοια. Ειδικά τώρα. Μετά το φετινό, τρομαχτικό καλοκαίρι.

Ας αξιοποιήσουμε λοιπόν το πρώτιστο όπλο που διαθέτουμε, τη ψήφο μας. Στις προηγούμενες εκλογές ΔΕΝ ψήφισε σχεδόν ένας στους δύο! Πρόκειται για αυτόν ακριβώς που τώρα διαμαρτύρεται και αναθεματίζει. Που ισχυρίζεται ότι όλοι είναι ίδιοι. Όμως η αποχή είναι συνενοχή. Οι εκλογές για τους Δήμους και τις Περιφέρειες είναι σε ένα μήνα. Το σύστημα θέλει ως περιφερειάρχες κυβερνητικές μαριονέτες τύπου Πατούλη, Αγοραστού ή Χαρδαλιά (του επονομαζόμενου και… Ράμπο)! Είναι στο χέρι μας να ψηφίζουμε αλλιώς. Ας πάμε όλοι στην κάλπη. Ιδιαίτερα οι νέοι. Το παρακάτω κείμενο είναι άκρως διαφωτιστικό για το παιχνίδι που παίζεται. Ας αναλάβει ο καθένας από εμάς τις προσωπικές του ευθύνες:

” Τα εξαφανισμένα…

(από τον Γιώργο Μαργαρίτη)

Τα ποσά που διατίθενται για έργα υποδομών και ανάπτυξης στην χώρα μας είναι κολοσσιαία.

Από το 2014 ως το 2027 (ημερομηνία ολοκλήρωσης του νέου ΕΣΠΑ) τα ποσά αυτά αθροίζονται σε 80 με 100 δισεκατομμύρια ευρώ (ΕΣΠΑ, Ταμεία Ανάκαμψης, διάφορες πηγές, συν εθνικοί πόροι ΠΔΕ).

Αυτό μας κάνει περίπου σε έξι ως επτά δισεκατομμύρια κάθε έτος.

Οι υποδομές είναι αυτές που όλοι γνωρίζουμε: απλά δεν υπάρχουν. Η χώρα καίγεται, πνίγεται, σκοτώνεται από εγκληματική έλλειψη υποδομών…..

Τα τεράστια κονδύλια για την διαχείριση των αποβλήτων απλά εξαφανίστηκαν. Οι χωματερές είναι όπως παλιά….

Η καταστροφικά πολυέξοδη προχειρότητα πανταχού παρούσα. Στην χάραξη -ένα μόνο παράδειγμα- του νέου οδικού άξονα στην Κρήτη δεν υπήρξε πρόβλεψη για “υδραυλικές μελέτες”! Πρόκειται για ένα έργο που θα τέμνει κάθετα την λεκάνη απορροής των υδάτων στην βόρεια Κρήτη. Αργότερα, στην πρώτη πλημμύρα, θα ευθύνεται η “κλιματική κρίση” !!!!

Αυτοί οι ωκεανοί χρήματος αυγατίζουν τα κέρδη των κατασκευαστικών -αυτό μόνο κάνουν. Είναι τόσο προσοδοφόρα η δραστηριότητα που εφοπλιστικό κεφάλαιο, επενδυτές και τράπεζες ανταγωνίζονται για το ποιος θα πιάσει την “καλή” μέσα από τα μεγάλα έργα.

Κάθε τι άλλο θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους.

Η δε πληθώρα εύκολων κερδών και συνακόλουθου πλουτισμού (όχι μόνο για τους μεγάλους – κάθε μικροεργολάβος στην Κρήτη περιμένει κατι τις από την “πίτα” του ΒΟΑΚ) μετατρέπει την κοινωνία μας σε ζούγκλα συμφερόντων, μαφιόζων, μπράβων και μηχανισμών ξεπλύματος χρήματος. Το δε κράτος -που κατανέμει τα κονδύλια- κόλαση διαφθοράς.

Γι’ αυτό έχουμε ανάγκη από πολλά ακόμα καζίνο…”

ΥΓ. 1 Ας πάμε όλοι να ψηφίσουμε. Όλοι. Αφού ενημερωθούμε. Επειδή δεν είναι όλοι ίδιοι. Υπάρχουν άνθρωποι με τεράστιο έργο στην τοπική αυτοδιοίκηση το οποίο όμως συστηματικά αποσιωπάται. Ας ψηφίσουμε, λοιπόν, όλοι. Με ψυχρή λογική και θερμό χέρι. Αποφάσισα να εκτεθώ και να βοηθήσω τον Γιώργο Ιωακειμίδη στην Περιφέρεια Αττικής, στον Νότιο Τομέα, γιατί δεν θέλω να παρακολουθήσω την επόμενη καταστροφή στη γειτονιά μας από την τηλεόραση… Εσείς;

ΥΓ. 2 Το δυσοίωνο ρεκόρ του ιστορικά υψηλότερου ποσοστού αποχής από τις εθνικές εκλογές καταλαμβάνει πλέον η αναμέτρηση της Κυριακής 25 Ιουνίου 2023. Η αποχή άγγιξε το 47,17%, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των εκλογών του Σεπτεμβρίου 2015, όταν η αποχή είχε φθάσει το 43,84%. Τίποτα άλλο.

Σημ. Ο Νότιος Τομέας περιλαμβάνει το Μοσχάτο – Ταύρο, την Καλλιθέα, τη Ν. Σμύρνη, το Π. Φάληρο, τον Άγιο Δημήτριο, τον Άλιμο, την Αργυρούπολη – Ελληνικό, τη Γλυφάδα. Συνολικά την Περιφέρεια Αττικής συγκροτούν 65 δήμοι και σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες! Σκεφτείτε: Ο αυριανός Περιφερειάρχης θα είναι ένας grosso modo μικρός πρωθυπουργός. Ας εκλέξουμε όλοι μας τον πιο κατάλληλο.

Η αποχή είναι συνενοχή

“Κάθε ρεαλισμός μού είναι αποκρουστικός.

Εγώ τί άλλο να θέλω πάρεξ το όνειρο; “

My name is Blanche, Μπέμπα Μπλανς*

Έχουμε και λέμε: Πραγματικότητα δεν υπάρχει. Επειδή απλά δεν μπορεί να υπάρχει. Δεν μπορεί να υπάρχει αυτό που τόσο αφελώς ονομάζουμε μέσα στην ακόμη πιο αφελή μας οίηση, ρεαλισμό και “πραγματικότητα”.

Επειδή μόνο με το ασήμαντο σώμα μας, κατά την διάρκεια της ακόμη πιο ασήμαντης ύπαρξης μας, δηλαδή με μόνα εργαλεία την εφήμερη σάρκα και το μυαλό μας, αντιλαμβανόμαστε, όσο μπορούμε, όπως μπορούμε, ένα ασήμαντο πολλοστημόριο των απείρων πραγματικοτήτων που συμπλέκονται ιλλιγιωδώς στον αχανή όσο και άχρονο κόσμο.

Κι ο καθένας έτσι, μ’ αυτά τα ευτελή, θνησιγενή υλικά, δημιουργεί την, όποια, δική του, έωλη, υποκειμενική πραγματικότητα.

Επειδή η πραγματικότητα είναι απλώς το μονοδιάστατο απείκασμα εκείνων των λέξεων που – νομίζουν ότι – την περιγράφουν. Δηλαδή η σ’ της σκιάς σ’ ένα βαθύτατο σκοτάδι.

Άρα οι λέξεις μου, το γλωσσικό μου όργανο, η όποια, επικοινωνιακή μου δυνατότητα, αποτελούν τη μόνη – όσο και τραγικά μονοσήμαντη – “πραγματικότητα” μου. Ό τι δύναμαι να αρθρώσω και μόνο υπάρχει. Αυτό είναι η πραγματικότητα! Μέσα σε πολλά εισαγωγικά όμως. Αυτή είναι η πραγματικότητα την οποία μπορώ, όσο μπορώ, να υπο – φέρω.

( Συμπέρασμα: Όσο υπάρχει ο έρωτας,τί χρειάζεται η πραγματικότητα;Όταν πάλι αυτός εκλείψει,

γίνεται κι η πραγματικότητα ανώφελη)

ΥΓ 3. Santa Maria della Vittoria, πέρσι τέτοια μέρα, με την Αριάδνη… Στην πιάτσα Σαν Μπαρτολομέο. Δίπλα στην Πιάτσα ντελά Ρεπούμπλικα. Λίγο πριν φύγουμε. Ήθελα να δει αυτό το θαύμα των θαυμάτων με τον κρυμμένο, θεατρικό φωτισμό. Αυτή την ώσμωση των τεχνών: Γλυπτική, ζωγραφική, θέατρο, κινηματογράφος, installation! Τα πάντα όλα σε λίγα τετραγωνικά. Ήμασταν μόνοι μας μ’ ένα γέρο παπά να διαβάζει στην άκρη του ιερού προσευχές. Μαγική ατμόσφαιρα…Το αισθησιακό γλυπτό του Μπερνίνι, η επιθυμία μόλις καλυμμένη από τη θεατρικότητα του μπαρόκ, το παιχνίδι της κρυμμένης, φωτιστικής πηγής, η προσομοίωση θεατών και θεάματος, η ανα – παράσταση της παράστασης!Με την Αγία Τερέζα σε έκσταση και με τον Άγγελο, τόσο ερωτύλο ώστε να στοχεύει με το βέλος του στην ευαίσθητη περιοχή… Τόλμη και γοητεία. Αριστερά και δεξιά σαν θεωρεία του θεάτρου (😉 η ίδια οικογένεια των αφιερωτών, οι Κορνάρο, παρατηρητές της θείας – ερωτικής μυσταγωγίας. Απλά μεγαλοφυές!

Αργότερα πήγαμε στο Καμπιντόλιο, τη μαγική, ορθογωνισμένη πλατεία που έχτισε και οργάνωσε ο Μικελάντζελο στον ομώνυμο λόφο πίσω από τα Φόρα (forum romanum). Με τα τρία κτήρια – σκηνικά στις άκρες της για μιαν εξαίσια παράσταση χωρίς λόγια. Και με πρωταγωνιστή τον έφιππο Μάρκο Αυρήλιο που αναστήλωσε υποδειγματικά για το κέντρο της ο κορυφαίος γλύπτης της νέας εποχής. Το πρότυπο κάθε αναγεννησιακής γλυπτικής.

ΥΓ 3α . Και για να μην ξεχνιόμαστε φίλοι κι εχθροί!

Ψηφίστε Ιωακειμίδη για να κάνουμε την Αττική,

τη γειτονιά μας, Καμπιντόλιο και Νέα Ρώμη!

ΥΓ 3β. Πρέπει να ψηφίσουμε όλοι! Το 41% της κυβέρνησης προκύπτει από τους μισούς, δυνάμει, ψηφοφόρους! Το δυσοίωνο ρεκόρ του ιστορικά υψηλότερου ποσοστού αποχής από τις εθνικές εκλογές καταλαμβάνει πλέον η αναμέτρηση της Κυριακής 25 Ιουνίου 2023. Η αποχή άγγιξε το 47,17%, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των εκλογών του Σεπτεμβρίου 2015, όταν η αποχή είχε φθάσει το 43,84%. Η αποχή είναι συνενοχή.

 

SHARE
RELATED POSTS
Μια (πρωτότυπη;) ευχή για το 2019, του Κωστή Α. Μακρή
Ο Ι.Σ.Ρ στηρίζει ενεργά την προσπάθεια της ομάδας “Άκαπνη Ρόδος”
manosstefanidis2.jpg
Της Λαγνείας και της Μανίας, του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.