Ανοιχτή πόρτα

Η χαριστική βολή στη δημόσια γλυπτική, του Δρ Μάνου Στεφανίδη

Spread the love

Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

Διαβάστε τα άρθρα του Μάνου Στεφανίδη ΕΔΩ

Αποτροπιασμός! Εξολοθρεύεται η εθνική μνήμη ως δημόσιο κτήμα. Η κοινή κληρονομιά μέσω της επώνυμης τέχνης. Η οπτικοποιημένη, κοινή μνήμη. Αφού απορφανίζεται το ζωντανό ηρώον της πατρίδας. Οι ήρωες, οι δάσκαλοι και οι άγιοι του νεότερου Ελληνισμού στην πυρά. Έκλεψαν οι γνωστοί άγνωστοι, δηλαδή αδίστακτες σπείρες αθίγγανων που δρουν ανενόχλητοι ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας, ΚΑΙ την προτομή του Καρόλου Κουν από την είσοδο του Θεάτρου Τέχνης, έργο του μεγάλου μας Χρήστου Καπράλου. Όπως συνέβη πριν μήνες και με την προτομή του Δημήτρη Μητρόπουλου έξω από το Ωδείο, έργο του επίσης μεγάλου Θανάση Απάρτη. Γεγονός που ακόμη αποκρύπτει ο Δήμος Αθηναίων!

Οι κλοπές χάλκινων γλυπτών έχουν καταστεί πλέον αληθινή μάστιγα. Εδώ και χρόνια έχουν κλαπεί δεκάδες δεκάδων γλυπτά – κυρίως προτομές – τόσο στην Αττική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Προσωπικά έχω φωτογραφίσει πάμπολλες άδειες βάσεις προτομών στο κέντρο της Αθήνας, το Πνευματικό Κέντρο, στον Άλιμο, στο Περιστέρι, στην Κηφισιά, στην Ν. Ερυθραία, στον Πειραιά κλπ.

Δημοσιεύω εδώ την πολύ καλή προτομή του Χριστόφορου Νέζερ, έργο της Λουκίας Γεωργαντή που βρίσκεται στο Πάρκο της Μιχαλακοπούλου. Εμπρός στην γκαλερί Σιαντή. Και κάνω έκκληση. Ας το διαφυλάξουμε! Θα είναι το επόμενο! Προσέξτε ακόμη τον Σικελιανό πίσω απ’ τα Ανάκτορα. Διπλά στο Αστυνομικό Τμήμα. Η αστυνομία κοιμάται. Ή, καλύτερα, έχει άλλες δουλειές τη νύχτα… Κάντε κάτι κ. Θεοδωρικάκο. Αν προλαβαίνετε…

Επίσης οι υπεύθυνοι ας ψάξουν τα κλοπιμαία στα χυτήρια της ευρύτερης περιοχής του Ελαιώνα. Εκεί που πηγαίνουν τα μεταλλεύματα προς πώληση οι ποικίλοι περιθωριακοί. Πόσα, εξάλλου, είναι τα χυτήρια στην Ελλάδα; Επίσημα και ανεπίσημα; Πού “λυώνουν” οι γύφτοι; Τόσο δύσκολο είναι να βρεθεί; ( Να ένα άλλο υπέροχο θέμα για βίντεο αρτ και αποστολή στη Biennale). Είναι ντροπή αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια στη χώρα χωρίς δυστυχώς να ιδρώνει το αυτί κανενός και βέβαια είναι η χαριστική βολή στην ελληνική γλυπτική αλλά και τα δημόσια μνημεία.

SHARE
RELATED POSTS
Οχι, δεν αστειεύεται, του Αντώνη Η. Διαματάρη
Χάλκη: τόπος γένους αρσενικού, της Τίτσας Πιπίνου
Η τεχνοκρατική απειλή, του Παναγιώτη Δελλή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.