Στην Ισπανία του 16ου αι. προσπαθεί να μας μεταφέρει με το νοσταλγικό του “Κονσέρτο του Αρανχουέθ”, ο Χοακίν Ροντρίγκο, που γεννήθηκε σαν σήμερα 22 Νοέμβρη του 1901.
Το Κονσέρτο είναι από τα πιο δημοφιλή κομμάτια για κιθάρα, ιδίως το δεύτερο μέρος του, το Adagio…
Ο Ροντρίγκο,τυφλός από τα τρία του χρόνια, προσπαθεί να περιγράψει τις ομορφιές του θερινού παλατιού της βασιλικής οικογένειας, που ένας τυφλός μόνο μπορεί να αισθανθεί και να εκτιμήσει.
“Η μελωδία του κονσέρτου αναδύει το άρωμα από τις μανόλιες, το τραγούδι των πουλιών και το ανάβρυσμα των συντριβανιών”, έλεγε ο ίδιος…
Το ακούς και βυθίζεσαι σε μια θάλασσα γλυκιάς μελαγχολίας και θλίψης, που όμως δεν θες να κάνεις προσπάθεια να ανέβεις στην επιφάνειά της…
Γράφτηκε στο τέλος του Ισπανικού εμφυλίου.Ετσι, πολλοί είπαν πως επηρεάστηκε από τη Γκουέρνικα…Πολύ καιρό αργότερα,η γυναίκα του, πιανίστα Βικτώρια Καμχύ θα αποκάλυπτε πως το διάστημα εκείνο είχε αποβάλλει στο πρώτο τους παιδί.
Το αντάτζιο, λοιπόν είναι κάτι σαν προσευχή!
Ενας διάλογος με τον Θεό, όπου στο τέλος ο ήχος σού επιβεβαιώνει πως η παιδική ψυχή πέτυχε την ανάτασή της στα ουράνια!
Οι διασκευές του, αμέτρητες! Julian Bream, Shadows, Led Jeppelin…
Πολλοί, πρόσθεσαν και στίχο, όπως ο δικός μας Ντέμης Ρούσσος και παρουσίασε το Adagio ως
“Follow me”
Follow me to a land across the shining sea
Waiting beyond the world that we have known
Beyond a world we dreamed could be
And the joy we have tasted
Follow me along the road where only love can see
Rising above the fully of the night
Into the light beyond the tears
And all the years we have wasted
Follow me to a distant land as mountain high
Where all the music that we always kept inside will fill the sky
Singing in the silence where the heart’s real
While the world goes on turning, turning
Turning, follow me…
Όμως, η διασκευή, που το ανέβασε στα ουράνια είναι αδιαμφισβήτητα εκείνη του Miles Davis στο “Sketches of Spain”!