Ο άξιος ηθοποιός δεν διστάζει να ανατρέψει τα ισχύοντα δεδομένα. Ο άξιος σκηνοθέτης επίσης. Στην παράσταση «Μήδεια» του Ευριπίδη ο θεατρικός σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος και ο καταξιωμένος ηθοποιός Γιώργος Κιμούλης αποφάσισαν να δημιουργήσουν την ανδρική Μήδεια. Ο Γιώργος Κιμούλης μας εξηγεί τους λόγους.
«Η Μήδεια με ανδρική διανομή, ήταν μια παλιά δική μου ιδέα την όποια αγκάλιασε ο Σπύρος Ευαγγελάτος. Πιστεύουμε τόσο ο Σπύρος, όσο και εγώ πως η αρχαία ελληνική τραγωδία αντιμετωπίζεται ως δράμα. Δεν είναι όμως ούτε δράμα ούτε και η ηθογραφία. Η τραγωδία φιλοσοφεί, κοσμολογεί για να είμαστε πιο ακριβείς. Είναι μία βίαιη δραματική οπτική της γυναίκας που σκοτώνει τα παιδιά της για αν εκδικηθεί τον άνδρα της για την ερωτική του απιστία. Στην πραγματικότητα μιλά για την τιμωρία της ίδιας της φύσης προς την επίμονη ανδρική κυριαρχία και όχι τόσο σε ένα στενό πλαίσιο μιας προσωπικής, βίαιης ιστορίας. Αυτό για να γίνει αναγνώσιμο από τους θεατές το πρώτο που πρέπει να δοκιμάσει είναι να κρατήσει σε απόσταση από τον μελοδραματισμό τον θεατή. Και πιστέψαμε πως η ανδρική διανομή με τον σχεδόν βίαιο ύφος της, τον σχεδόν αποχυμοποιημένο συναισθηματικά θα το κατορθώσει. Όλα δείχνουν ότι κερδίσαμε το στοίχημα. Οι θεατές, ό,τι ακούμε στο τέλος και όσα έχουν γραφτεί συνάδουν σε αυτό το συμπέρασμα.
Η Μήδεια δεν είναι εκδικητής, αλλά τιμωρός. Άλλωστε η λέξη εκδίκηση ακούγεται μόνο μία φορά στην παράσταση και αυτό 99,9% είναι ειρωνική. Είναι πολύ δύσκολο να ανατρέψεις μια στάση και μια ερμηνεία ετών. Όπως δείχνουν τα πράγματα κερδίσαμε το στοίχημα. Δεν μ’ενδιαφέρει αυτό το «άλλος Κιμούλης» που λένε οι κριτικές. Ποιος άλλος; Εγώ είμαι. Όταν αναγκάζονται ακόμα και οι εχθροί σουν να γράψουν λόγια καλά, το αιτιολογούν όλο αυτό αν γράψουν για έναν άλλο Γιώργο Κιμούλη. Λαμβάνω υπ’όψιν τις κριτικές και κυριότερα την αντίδραση του κόσμου.
Οι τραγωδίες είναι ένας τόπος που δεν θα εξερευνηθούν σχεδόν ποτέ. Παγκοσμίως. Συνεχώς αυτά τα κείμενα θα εμφανίσουν στοιχεία και πληροφορίες, θα γεννούν σκέψεις που δεν θα έχουμε κάνει πρωτύτερα. Δεν βοηθά περισσότερο η ανδρική ιδιοσυγκρασία για να γίνει περισσότερο κατανοητός ο ρόλος και τα συναισθήματα της Μήδειας. Απλώς, όπως είναι φυσικό, ο θεατής ταυτίζεται με την γυναίκα και αντιμετωπίζει την ιστορία συναισθηματικά. Τότε, χάνεται όλο το δεύτερο επίπεδο του έργου».
Χορηγός επικοινωνίας της καλοκαιρινής περιοδείας ανά την Ελλάδα είναι «Η Πόρτα».
Ακολουθεί το πρόγραμμα της περιοδείας.
Πρόγραμμα Περιοδείας
26 ΑυγούστουΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη», Νταμάρι Βριλησσίων
27 ΑυγούστουΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, Κινηματοθέατρο Άλεξ
28 ΑυγούστουΡΑΦΗΝΑ, Κολυμβητήριο Ραφήνας
29 ΑυγούστουΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, Θέατρο Πέτρας
30 Αυγούστου
ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, Αμφιθέατρο Πολιτιστικού& Αθλητικού Πάρκου
31 ΑυγούστουΧΑΛΚΙΔΑ, Κάστρο Καράμπαμπα
1 ΣεπτεμβρίουΜΑΡΟΥΣΙ, Χώρος Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Αμαλίειου
2-3 ΣεπτεμβρίουΠΑΠΑΓΟΥ, Ανοιχτό Θέατρο Παπάγου
4 ΣεπτεμβρίουΓΑΛΑΤΣΙ, Θέατρο Άλσους Βεΐκου
7 ΣεπτεμβρίουΑΙΓΑΛΕΩ, Θέατρο «Αλέξης Μινωτής»
8 ΣεπτεμβρίουΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, Θέατρο «Θανάσης Βέγγος»
10 ΣεπτεμβρίουΠΕΙΡΑΙΑΣ, Βεάκειο Θέατρο
11 Σεπτεμβρίου
ΝΙΚΑΙΑ, Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας
12 Σεπτεμβρίου
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ, Θέατρο Άλσους Νέας Σμύρνης
15-16 Σεπτεμβρίου ΠΑΤΡΑ, Ρωμαϊκό Ωδείο