iporta.gr

Ο Αγάς ο φταίχτης, του Αλέξανδρου Μπέμπη

Αλέξανδρος Μπέμπης

 

Όταν το κράτος είναι απόν ή όταν δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, πολλοί είναι αυτοί που μακαρίζουν το ”φιλότιμο του Έλληνα”.

Αν οι Έλληνες είχαμε φιλότιμο, θα ήμασταν και ευσυνείδητοι πολίτες, (με τυχαία σειρά)που…

…δεν θα καταπατούσαμε δημόσιες εκτάσεις
…δεν θα μπαζώναμε ρέματα και ποτάμια
…δεν θα κτίζαμε αυθαίρετα
…δεν θα πετούσαμε τα σκουπίδια μας σε δρόμους, δάση και θάλασσες
…δεν θα οδηγούσαμε στην λωρίδα έκτακτης ανάγκης
…δεν θα ξεκοιλιάζαμε σκύλους, γάτες, χελώνες, φίδια στους δρόμους
…δεν θα γινόμασταν παχύδερμα στο μυαλό και το σώμα μόλις καθόμασταν σε κρατική καρέκλα
…δεν θα τα περιμέναμε όλα από το κράτος. Διότι το κράτος είμαστε εμείς.
Μόνο που ”το κράτος είμαστε εμείς”, το εκλαμβάνουμε με λουδοβίκεια χαρακτηριστικά.
Ή και σκυλάδικα…”εμείς το κτίσαμε το μαγαζί, εμείς το γκρεμίζουμε”.

Ναι, κάποιοι πρέπει να τιμωρηθούν για την τραγωδία στο Μάτι.
Ναι, δεν υπήρξε δόλος, όπως μας λέει η δικαιοσύνη. Φυσικά και δεν υπήρξε δόλος.

Αυτό όμως είναι το άλλοθι μας για κάτι βαρύτερο που υπήρξε.
Τα ”ωχ αδερφέ, εγώ θα αλλάξω το ρωμέικο” και το ”φύγε κακό απ’ τα μάτια μου”. Το ”σε ξένο κώλο χίλιες ξυλιές”.
Η τραγωδία στο Μάτι, στη Μάνδρα, του ΣΑΜΑΙΝΑ, των Τεμπών με τους 23 μαθητές από την Ημαθία και τόσες τραγωδίες που προηγήθηκαν και άλλες που θα ακολουθήσουν, δεν δείχνουν ικανές να μας σωφρονίσουν.

Διότι στη χώρα μας τιμωρούμε τον δόλο. Όχι όμως την δολιότητα.

Διότι στη χώρα μας ουδέποτε φταίνε οι έμψυχα αλλά τα άψυχα.

Η φονική πυρκαγιά.Ο στρατηγός άνεμος. Οι Πόρτες της Πάρου. Ο Μόλωχ της ασφάλτου.

Ποσώς με ενδιαφέρει αν και πόσο θα τιμωρηθεί το πρόσωπο Δούρου για το Μάτι.
Ο θεσμός ”Δούρου” πότε θα τιμωρηθεί;
Ο θεσμός ”στρατηγός άνεμος”;
Ο θεσμός ”σουρωμένος καπετάνιος”;

Ο θεσμός ”ανευθυνότητα”;
Ο θεσμός ”Αγάς που δεν μας έσφαξε και δεν αγιάσαμε”;
Πότε;

Διότι το φιλότιμο που μακαρίζουμε είναι το άλλοθι που με δολιότητα ψάχνουμε. Πάντα όμως μετά τις τραγωδίες.

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr