iporta.gr

Θέλουμε ακριβό τουρισμό. Τον αξίζουμε;, του Παναγιώτη Κουνάκη

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Παναγιώτης Κουνάκης είναι Επιχειρηματίας

και Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Ν. Αιγαίου

 

 

 

Διανύουμε το τελευταίο στάδιο της τουριστικής σεζόν και ενώ τα νούμερα των αφίξεων είναι ικανοποιητικά οι τζίροι είναι πιεσμένοι προς τα κάτω και τα κέρδη όπου υπάρχουν μηδαμινά.

 

Οι ξενοδόχοι έκαναν μεγάλη προσπάθεια να φέρουν κόσμο και αναγκάστηκαν σε πολλές περιπτώσεις να απορροφήσουν το ΦΠΑ και να μην αλλάξουν τιμές . Οι πράκτορες βρήκαν την ευκαιρία να τους πιέσουν λόγω οικονομικών αδυναμιών και κατάφεραν να έχουν στην πλειοψηφία τους και το μαχαίρι και το καρπούζι. Φέτος αρκετοί ξενοδόχοι πρέπει να δούλεψαν για τα πρακτορεία.

 

Ο εμπορικός κόσμος όμως δεν καρπώθηκε αυτά τα αυξημένα νούμερα των αφίξεων και το ερώτημα που πλανάται είναι πάντα μα τι κόσμο μας φέρατε; Δεν έχει δυνατότητα δεν ξοδεύει ! Τι κάνει η περιφέρεια; Τι κάνει ο Δήμος.

 

Αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι πως η υπερφορολόγηση και το ΦΠΑ στο 24% σημαίνει ότι και αν έχουμε έναν τζίρο σαν τον περσινό έχουμε το λιγότερο 10% λιγότερα κέρδη αν υπάρχουν πλέον κέρδη.

 

Αντιστρέφοντας το ερώτημα στον εμπορικό κόσμο όμως είναι τι κάνουμε εμείς οι έμποροι;

 

2,5 εκατομμύρια κόσμος στην Ρόδο και πάνω από 30.000 κλίνες γεμάτες με τιμή πάνω από 150 ευρώ το βράδυ. Άρα αρκετοί επισκέπτες με δυνατότητα κατανάλωσης. Ακόμα και ξενοδοχεία που κατηγορούμε ως all inclusive η “αιτία όλων των δεινών των εμπόρων” προτιμούνται και από οικογένειες επισκεπτών με μεγάλες οικονομικές δυνατότητες για τις παροχές που έχουν.

 

Ερωτήματα του τύπου “τι προϊόντα προσφέρουμε; Πόσο υψηλές ποιοτικά υπηρεσίες παρέχουμε;” Δεν μας απασχολούν Έχουμε δυστυχώς και εμείς οι έμποροι το μερίδιο ευθύνης μας για την πτώση και τζίρου και κερδών προσπαθούμε με τα λίγα να πάρουμε τα πολλά. Δυστυχώς η ευτυχώς αυτές οι περίοδοι πέρασαν ανεπιστρεπτί το διαδίκτυο είναι ο μεγαλύτερος κουτσομπόλης και η πληροφορία διαχέεται άμεσα και παντού.

 

Εστιατόρια που δουλεύουν φαγητό προκατασκευασμένο, κράχτες, κινεζικά σουβενίρ, όμοια πράγματα παντού με φοβερό ανταγωνισμό στις τιμές και αρκετά προϊόντα μαϊμού. Τελικά και έξω από τα ξενοδοχεία all inclusive παρέχεται ότι πιο βιομηχανοποιημένο γίνεται, καμία ταυτότητα τελείως ανομοιογενές Σέρβις.

 

Όλοι θεωρούμε την Ρόδο το ωραιότερο νησί του κόσμου την Maserati του τουρισμού, το διαμάντι του Αιγαίου, πόσοι όμως της φερόμαστε και ανάλογα;

 

Καταλήγοντας στο εξής συμπέρασμα αν μας έκαναν την χάρη να έρθουν οι πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο μια σεζόν πόσοι από αυτούς θα έκαναν τον κόπο να έρθουν και την επόμενη; Δυστυχώς κανείς…

 

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  

The article expresses the views of the author

iPorta.gr