* Ο Γιάννης Πανούσης είναι Καθηγητής Εγκληματολογίας του Παν/μιου Αθηνών
Ανάληψη, στάδιο Διαγόρας, Ασγούρου
και Pane di capo delivery: 224100-3600.
Οι συνετοί δάσκαλοι
θορυβημένοι από την μήνιν των επιθεωρητών
ξόρκιζαν με παραμύθια
την αγραμματοσύνη των παιδιών
Δ.Φαφούτης, Παραβολές
Η απαγόρευση της “μούντζας” δεν είναι ζήτημα ποινικού ή διοικητικού δικαίου. Εμπίπτει στο πεδίο της κουλτούρας ενός λαού και της πολιτισμένης επικοινωνίας των ανθρώπων/πολιτών. Γι’αυτό δεν πρέπει να καταργηθεί δια νόμου αλλά να εξαφανιστεί από τα ήθη και τα έθιμά μας. Όχι γιατί γίναμε κυριλέ ευρωπαίοι αλλά γιατί δεν είμαστε άγριοι προάνθρωποι. Η “μούντζα” θα φύγει από τη ζωή μας όταν δεν “κυκλοφορεί” καθημερινά στο σπίτι και στο σχολείο κι όχι όταν απειλείται πρόστιμο [άραγε κι αυτό θα προσδιορίζεται με βάση τα εισοδήματα; Αλλιώς θα διατιμώνται τα ανοικτά πέντε δάκτυλα του φτωχού από τα ανοικτά πέντε δάκτυλα του πλούσιου;]
Αντίθετα η απαγόρευση της πολιτικής βιαιότητας [λόγων, κινήσεων, υπαινιγμών] πρέπει ν’αποτελέσει κριτήριο επιλογής, διαγραφής, αποπομπής πολιτικών [;] με τέτοιες συμπεριφορές που αμαυρώνουν την εικόνα του Κοινοβουλευτισμού και της Δημοκρατικής ηπιότητας [του διαλόγου των επιχειρημάτων και όχι των ύβρεων]. Γι’αυτούς δεν αρκεί το πρόστιμο. Πρέπει να επιβάλλεται ισόβιος αποκλεισμός από τη δημόσια ζωή.
Αυτή θα είναι μία τομή προβολής “ηθικού πλεονεκτήματος” ή έστω πάταξης “ανήθικου μειονεκτήματος” από την Αριστερά.
Και ο νοών, νοείτω…
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr
Η είδηση:
Ποινικοποιείται η μούντζα για τους οδηγούς με απόφαση του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη .
Η… μούντζα, σύμφωνα πάντα με τους κύκλους του υπουργού, θα ενταχθεί στη διάταξη για την κατηγοριοποίηση παραβάσεων, ανάλογα με την επικινδυνότητα, στην οποία περιλαμβάνεται και εκείνη της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως είθισται να θεωρούνται οι παντός τύπου χειρονομίες, μεταξύ των οποίων και η… εντελώς ελληνική συνήθεια της μούντζας.