iporta.gr

Ο Ζουράρις, ο Θουκυδίδης και τα μέζεα, του Δημήτρη Κατσούλα

 

 

 

* Ο Δημήτρης Κατσούλας είναι αναγνώστης της Πόρτας 

 

Θουκυδίδειος εκφορά του λόγου και κατά το Ζουράρι ανάγνωσμα

 

Κρητικός την καταγωγή. Γεννήθηκε “κομμουνιστής” στην Θεσσαλονίκη,μεγάλωσε με γαλλικά και πιάνο.
Ο πατέρας του ιατρός το επάγγελμα, οδηγήθηκε στο στρατοδικείο λόγω συγγραφικής του δεινότητας.
Αιτία:η συγγραφή ενός έργου με τίτλο “ο αυνανισμός,το πάθος εις το φως της επιστήμης”.

 

Κατηγορία:”υπονόμευση μαχητικού φρονήματος του στρατεύματος”. Φυλακίστηκε.

 

‘Εζησε τα γεγονότα του Μάη του ’68 στο Παρίσι.

Από το 1969 καθηγητής στο πανεπιστήμιο vincennes Παρισίου.Δραστηριοποιείται στο χώρο του ΚΚΕ Εσωτερικού.

 

Πιστεύω του: “διαλέγω να είμαι με τον Θουκυδίδη και τον Χρυσόστομο και όχι με τον Μάρξ…”

Από το ΚΚΕ Εσωτερικού αποχωρεί στα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Με το (γνήσιο) ΚΚΕ θέτει για πρώτη φορά υποψηφιότητα για τις ευρωεκλογές του 1999 και κατόπιν ξανά υποψηφιότητα στις βουλευτικές του 2000.

Ξεχωρίζει τη θέση του και αποστασιοποιείται, προσχωρώντας στην Νέα Δημοκρατία,με την οποία κι έθεσε εαυτόν ως υποψήφιος Νομάρχης Λασιθίου το 2002.

Συνεργάζεται με τον κ.Στέλιο Παπαθεμελή το 2009 και συγκροτούν το “Μακεδονικό Μέτωπο”.

Καταθέτει ως μάρτυρας υπεράσπισης του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου στη δίκη της “17 Νοέμβρη”.

Συμμετέχει για ένα μικρό διάστημα στο κίνημα ”σπίθα” του Μίκη Θεοδωράκη και το 2013 επίτιμος πρόεδρος του συνασπισμού “Πυρίκαυστος Ελλάδα”.

Σήμερα βρίσκεται στα έδρανα της Βουλής με τους “Ανεξάρτητους Έλληνες” του κ.Πάνου Καμμένου.

Θαυμάζει,λατρεύει και διαβάζει Θουκυδίδη, Άρη Βελουχιώτη και Καραϊσκάκη.

Όπως είπε και σε μια του συνέντευξη-θέλοντας να δείξει την μέγιστη προσήλωσή του στους ως άνω ήρωές του-, “με αυτούς ζω”.

Κατά βάθος εξακολουθεί να δηλώνει “αριστερός εκ γενετής”. Τώρα το να δηλώνεις το παραπάνω και να εντάσσεσαι-εκλέγεσαι με τους “Ανεξάρτητους Έλληνες”, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο…

Είναι όμως άριστος χειριστής και επιστήμονας του λόγου,της πρόκλησης και της βωμολοχίας !

Οι σχέσεις του με το γυναικείο φύλλο παθιασμένες.Πολύ λίγες βέβαια οι εναλλαγές γυναικών στη ζωή του.

Μούσα του η λαϊκή αοιδός Κατερίνα Στανίση (η πρόσφατα εκτεθειμένη και με το κόμμα “Τελεία” του Απόστολου Γκλέτσου). Την αποκαλεί ως “ιέρεια της λαϊκής μουσικής”.

Από την μια ο Θουκυδίδης,ο Βελουχιώτης και ο Καραϊσκάκης και από την άλλη η Στανίση.Αυτά παντρεύονται μεταξύ τους; “και βέβαια παντρεύονται” και συνυπάρχουν μάλιστα.

Εν κατακλείδι-εξ άλλου μια καταγραφή κάναμε και μόνο της διαδρομής και των παθών του ανδρός-παραμένει ακμαιότατος-δεν είναι δα και ηλικιακά μεγάλος-τρομάζει την ασθένεια, την αρρώστεια δεν φοβάται τον θάνατο.

 

Δεν επιτρέπει σε κανένα να του πρήζει τα μέζεα.

Πιθανολογώ οτι τα “καλύτερα” δεν τα έχει πει ακόμη. Εδώ είμαστε.

 

Υγ: αλήθεια, γιατί Ζουράρις και όχι Ζουράρης; Θα μου πείτε γιατί Χατζιδάκις και όχι Χατζηδάκης; Κάνετέ το και σείς, μπορείτε.

Εάν απευθείας έθετα το ερώτημα στον ίδιο (γιατί Ζουράρις και όχι Ζουράρης), την απάντηση που θα έπαιρνα θα ήταν: μη μου τους όρχεις τάραττε(λογοπαίγνιο από γενιά σε γενιά μεταφερόμενο).