iporta.gr

Ο “Τιτανικός” στις Διεθνείς Αγορές, του Βαγγέλη Παυλίδη – The “Titanic” in the International Market, by Vangelis Pavlidis

 

Η είδηση είναι παντού και κάνει τον γύρω εφημερίδων και ειδησεογραφικών πρακτορείων: Η Ελλάδα βγαίνει στην διεθνή αγορά -σήμερα, αύριο, μεθαύριο, σύντομα- όπου νά’ναι! Αναρωτιέμαι αν η επιλογή της στιγμής αυτής (το timing, που λέμε στα νεοελληνικά) αναρωτιέμαι λοιπόν, αν έγινε σκόπιμα ή αν το αποφάσισε κάποια μοίρα παράξενη για να μας δώσει ένα σημάδι, μια προειδοποίηση. Λέω δηλαδή πως η 15 Απριλίου είναι η επέτειος του ναυάγιου του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ και δεν μπορεί παρά να κάνει κανείς κάποιες συγκρίσεις και παραλληλισμούς.

 

Έτσι, λοιπόν, με τυμπανοκρουσίες και φανφάρες, με μεγάλη αισιοδοξία και πανηγυρική διάθεση ξεκίνησε τότε για το παρθενικό του ταξίδι το “αβύθιστο” καράβι, που αποδείχτηκε όμως ευάλωτο στην ανθρώπινη ανικανότητα και τους κινδύνους που παραμόνευαν στην απέραντη θάλασσα. Έτσι κι η Ελλάδα βγάινει στις Αγορές…

 

Αυτά λέει η ιστορία, που όμως λέει κι άλλα: Απο τους επιβάτες Α’ θέσης σώθηκε το 62.2%, της Β’ θέσης 41.4%, της Γ’ θέσης 25.2%. Παντού και πάντα, σε όποια κρίση οικονομική ή άλλη, σε όποιο ατύχημα, πόλεμο, φυσική καταστροφή οι αναλογίες είναι οι ίδιες. Αυτοί που την πληρώνουν είναι πάντα οι φτωχότεροι.

 

Δεν προβλέπω ούτε προφητεύω. Σκέφτομαι μόνο με όποια λογική, όποια εμπειρία, όποια πληροφόρηση έχω. Σκέφτομαι ποιός άραγε θα την πληρώσει σε περίπτωση που ο δικός μας ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ θα χτυπήσει κάποιο παγόβουνο. Τα παραπάνω νούμερα μιλάνε. Πάντως, αυτό που είναι 100% βέβαιο είναι πως μαζί με το καράβι θα πάει κι ο καπετάνιος -όπως κι αυτός του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ.


 

 

 

The news is making the rounds of newspapers: Greece is going out to the markets after its four- year exclusion -today, tomorrow, soon, any time now! I wonder if the selection of this particular moment, if the timing, is just a coincidence or if some strange fate is trying to give us a sign, a warning about things to come. What I am saying is that April 15 is the anniversary of the sinking of the TITANIC and that it is not possible not to make certain comparisons and to find analogies.

It was also with pomp and circumstance, with great optimism and a joyous mood that the “unsincable” ship sailed on her maiden voyage -which unfortunately proved to be vulnerable to human error and the dangers lurking in the vast oceans. And so, Greece goes out to the markets…

This is what history tells us, but there’s more: of the 1st class passengers on the TITANIC 62.2% was saved, 41.4% of the 2nd class and 25.2% of the 3d. Everywhere and always in any economic or other crisis, in war, plague or famine the odds are the same. The poorest pay the dearest.

I am not predicting or prophesising. I only try to reason with whatever experience, whatever information I have. I wonder who is going to suffer the most if and when our TITANIC hits an iceberg. The figures previously mentioned tell the story. In any case, what is 100% for sure is that the captain will sink with the ship -just like the captain of the real TITANIC.

 

Βαγγέλης Παυλίδης