iporta.gr

Instagram: Νο 1 καταθλιπτικό μέσο για νέους

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Instagram αναμφίβολα μας προσφέρει μια γερή δόση ευχαρίστησης όσον αφορά το άκαρπο χάζεμα και την συλλογή likes, ωστόσο, μια νέα έρευνα έρχεται να σκάσει την φούσκα μας και να μας επαναφέρει στην πραγματικότητα.

 

Η έρευνα της Βασιλικής Εταιρείας Δημόσιας Υγείας της Βρετανίας πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.479 ανθρώπων ηλικίας 14-24 ετών.

 

Σύμφωνα με το BBC, οι συμμετέχοντες έπρεπε να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις των πιο διαδεδομένων social media στην ψυχική κατάσταση τους και ποιες τους προκαλούν περισσότερο άγχος, θλίψη, μοναξιά, φόβο και προβλήματα σωματικής εικόνας.

 

Αξιολογώντας το κάθε μέσο με 14 κριτήρια, οι νέοι επέλεξαν το YouTube ως το μέσο με την πιο θετική επίδραση στην ψυχική τους υγεία και ως εκείνο με την χειρότερη, το Instagram.

 

Δεύτερο στην σειρά, μετά το Youtube, ήταν το Twitter και ακολούθησαν το Facebook και το Snapchat.

 

Καταθλιπτικά επεισόδια

 

Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, μια από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι εκείνη της 20χρονης Isla Whateley που εθίστηκε στα social media σε μια περίεργη περίοδο της ζωής της:

 

«Οι διαδικτυακές κοινότητες με έκαναν να αισθάνομαι ότι ανήκω κάπου και ότι αξίζω», είπε και συνέχισε αναφέροντας πως τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν άρχισε να αδιαφορεί για τις πραγματικές φιλίες και να αφιερώνει όλο της τον χρόνο σε διαδικτυακές γνωριμίες.

 

Η νεαρή έπεσε σε βαριά κατάθλιψη σε ηλικία 16 ετών καθώς «ο χρόνος που περνούσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την έκαναν να νιώθει χειρότερα καθώς συνέκρινε διαρκώς τον εαυτό της με τους άλλους».

 

Σε ηλικία 19 ετών ήρθε και «δεύτερο καταθλιπτικό επεισόδιο, καθώς παρατηρούσε τις δραστηριότητες των άλλων και μισούσε τον εαυτό της που δεν μπορούσε να κάνει το ίδιο».

 

Η παραπάνω έρευνα έδειξε πως περίπου το 90% των νέων είναι χρήστες των social media. Η έκθεση προειδοποιεί ότι «τα κοινωνικά μέσα μπορεί να τροφοδοτούν μια κρίση ψυχικής υγείας», αλλά μπορούν να λειτουργήσουν και με θετικό τρόπο.

 

askitis.gr