Πόρτα στη Φωτογραφία

Φωτογραφία-Γεροτάσος: dolce far niente

Spread the love
Λάτρεψα τόν Ἀστερίξ ἀπό τό πρῶτο τεῦχος πού ἔπεσε στά χέρια μου καί φρόντισα νά μή χάσω κανένα. Θές ἡ ἀπίστευτη λεπτομέρεια στό σκίτσο, θές οἱ εὐφυεῖς διάλογοι, διάβαζα καί ξαναδιάβαζα κάθε τεῦχος, μέχρι πού τό μάθαινα ἀπ’ ἔξω. Ναί, μή γελᾶτε! Κάναμε ἔλεγχο μέ κάποιον φίλο μου, ἄν θυμόμαστε σέ ποιό ἐπεισόδιο καί σέ ποιά σκηνή λέγονταν διάφορες ἀτάκες.

Ὅταν λοιπόν βρέθηκα στό Παρίσι, ἐννοεῖται πώς ἔσπευσα στό χωριό τοῦ Ἀστερίξ. Ἄσχημα ξεκίνησε ἡ ἐπίσκεψη. Ἀρκετά μακρυά ἀπό τήν πόλη, περίπλοκη καί ἀκριβή ἡ μετάβαση, ὅλα συγκρινόμενα μέ τήν Ντίσνεϋλαντ. Τό ἴδιο τό χωριό δέν μοῦ φάνηκε τόσο ἑλκυστικό ὅσο ἤλπιζα. Βέβαια, βρῆκα πολλές σκηνές πού μοῦ θύμισαν διάφορες ἱστορίες. Τό στήσιμό ἦταν πολύ καλό, τά παιδιά φωτογραφήθηκαν μέ τόν Ἀστερίξ καί τόν Πανοραμίξ. (Τί θά πεῖ ποιός εἶναι ὁ Πανοραμίξ! Τόν σοφό δρυίδη τοῦ χωριοῦ δέν ξέρεις;).
 
Ἡ ἐπίσκεψη περιελάμβανε καί μιά βόλτα μέ γαλέρα στά διάφορα σκηνικά πού ἦταν σκόρπια στό χωριό. Καί τί δεν εἴδαμε! Τήν αὐλή μπροστά ἀπό τήν καλύβα τοῦ ἀρχηγοῦ Μοναρχίξ μέ τούς κυριότερους ἥρωες μαζεμένους νά μᾶς χαιρετοῦν, τήν ἀγορά τῆς Αἰγύπτου ἀπό τό ἐπεισόδιο μέ τήν Κλεοπάτρα, κακομοίρηδες ρωμαίους στρατιῶτες πού εἶχαν ἔρθει σέ πολύ στενή ἐπαφή μέ τίς παλάμες τοῦ Ὀβελίξ, τόν ντροπαλό Ὀβελίξ νά κομίζει ὡς δῶρο ἕνα μενίρ καί τούς μακαρίους γαλάτες πού βλέπετε στή φωτογραφία. Τούς ζήλεψα! Σκέφτηκαν μιά τεχνητή σκιά, ἡ ὁποία λειτουργεῖ καί ὡς ἠχοπροστασία ἀπό τούς θορυβώδεις ἐπισκέπτες, χώθηκαν ἀπό κάτω της καί ἐπιδόθηκαν σέ ἕναν ἀπολαυστικό ὕπνο. Ἡ στάση τους δείχνει πώς εἶναι ὁ μακάριος ὕπνος-ἀπόλαυση τοῦ ξεκούραστου ἀνθρώπου καί ὄχι ὁ ὕπνος-ἀνάγκη τοῦ κουρασμένου.
 
Περιέργως, στό νοῦ μοῦ ἤρθε ἡ ἰταλική ἔκφραση τοῦ τίτλου, “ἡ γλύκα τοῦ νά μήν κάνεις τίποτα”. Ἡ γαλήνη τῶν ἀνθρώπων χωρίς ἔγνοιες. Ὄχι κατ’ ἀνάγκην χωρίς προβλήματα. Τῶν ἀνθρώπων πού, ὅ,τι καί νά τούς προβληματίζει, ὅταν ἔρχεται ἡ ὥρα τοῦ ὕπνου, γυρίζουν τόν διακόπτη καί κοιμοῦνται γαλήνια. Ἀλήθεια, ἐσύ εἶσαι τέτοιος ἄνθρωπος;

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
13151711_659574180859811_9038643362822267665_n.jpg
Γυμνή τέχνη στο χρώμα του μπρούτζου
Η αθέατη όψη του “Οδυσσεβάχ” – στο παρασκήνιο της παράστασης της Μυρσίνης Λενούδια και του “Ροδίων Παιδεία”
Η Σαρδέλα…, του Στάθη Παναγιωτόπουλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.