Ελάτε να σας συστήσω τον Θάνο Σακελλαρίδη- βαθμός εισαγωγής στο Αριστοτέλειο Παν/μιο: 19.406 μόρια, της Τζίνας Δαβιλά
Ωραιοζήλη-Τζίνα Δαβιλά
Ο Θάνος έγραψε την μουσική για την παράσταση “Ο Πρίγκιπας των νεφών” του αστροφυσικού Γκαλφάρ που ανέβασε η θεατρική ομάδα του “Ροδίων Παιδεία” τον Απρίλιο του 2013
Και όταν έρχεται η στιγμή να επιλέξεις σχολή φοίτησης, κάνεις στην άκρη τα στερεότυπα και τα κοινωνικά κουτάκια των συμβιβασμένων – αποτυχημένων και αφουγκράζεσαι την ψυχή σου και τα βαθύτερα “θέλω” σου. “Μια μέρα, η αυτού μεγαλειότης ο εαυτός μας, πρέπει να περάσει στην αίθουσα του θρόνου με τους αυλικούς, το νου και την καρδιά και να αποφασίσει για την ζωή του”, έλεγε ο ακαδημαϊκός Τάσος Αθανασιάδης στην “Αίθουσα του Θρόνου”. Ο Θάνος Σακελλαρίδης που ζει στη Ρόδο, είναι η περίπτωση του υποψήφιου που επέλεξε να σπουδάσει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου έχοντας συγκεντρώσει 19.406 μόρια.
Παιδιόθεν ενταγμένος στον κόσμο της καλλιτεχνίας ο Θάνος δίνει την πρώτη του συνέντευξη στην “Πόρτα”. Να το θυμάστε: δεν θα είναι και η τελευταία.
1. Ποια είναι η βάση της σχολής προτίμησή σου;
11.900 μόρια περίπου μαζί με τα ειδικά μαθήματα Αρμονία και Έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων.
2. Πόσα μόρια συγκέντρωσες;
15.546 χωρίς τα ειδικά,19.406 με τα ειδικά.
3. Θα ξαναέδινες πανελλαδικές;
Δεν θα ξαναέδινα πανελλαδικές γιατί δεν θα άντεχα να περάσει ένας ακόμη χρόνος που να μην ασχολούμαι αποκλειστικά με την μουσική.
4. Πώς φαντάζεσαι την ζωή σου ως φοιτητής;
Γεμάτη μουσική και γνωριμίες με πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Σίγουρα πάντως δεν θέλω την ζωή ενός “αιώνιου” φοιτητή.
5. Υπάρχει κάτι που σε φοβίζει; (σε σχέση με την νέα προοπτική ζωής που σου ανοίγεται).
Δεν υπάρχει κάτι που να με φοβίζει συγκεκριμένα στην φοιτητική ζωή.Με φοβίζουν ήδη τόσα πράγματα και καταστάσεις στην ζωή που πιστεύω πως ο προσδιορισμός φοιτητική δεν έχει κάποιον επιπλέον φόβο να προσθέσει.
6. Πού θα απασχοληθείς επαγγελματικά στο μέλλον;
Θα ήθελα να ασχοληθώ με τη σύνθεση μουσικής , εντός και εκτός Ελλάδας.
7. Ποιο ήταν το κριτήριο επιλογής το δικό σου και ποιο προτείνεις να είναι το κριτήριο επιλογής σχολής των επόμενων υποψηφίων;
Το δικό μου κριτήριο επιλογής ήταν ουσιαστικά το τι μ’αρέσει να κάνω, τι θα μπορούσα να κάνω όλη μέρα, κάθε μέρα. Εγώ θα πρότεινα στους μελλοντικούς υποψηφίους που είναι σίγουροι ως προς το τι θέλουν να ακολουθήσουν, να το επιλέξουν χωρίς δεύτερη σκέψη. Όσο για αυτούς που δεν είναι απόλυτα κατασταλαγμένοι το καλύτερο είναι να ψάξουν, να ενημερωθούν και τελικά μέσα από ένα καλό φιλτράρισμα των επιλογών που έχουν, να αποφασίσουν.
8. Έχεις σκεφτεί το ενδεχόμενο να μην ανταποκριθεί η σχολή σου στις προσδοκίες σου; Τι θα κάνεις σε αυτή την περίπτωση;
Το έχω σκεφτεί πολλές φορές και για αυτό προσπάθησα να μάθω όσα περισσότερα μπορούσα για την σχολή. Αν όμως, δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες μου, λογικά θα ακολουθήσω τον δρόμο του εξωτερικού.
9. Πόσο στοίχισε στον οικογενειακό προϋπολογισμό η προετοιμασία σου στις εξετάσεις;
Ευτυχώς φοίτησα σε ένα καταπληκτικό σχολείο, στα Εκπαιδευτήρια “Ροδίων Παιδεία”, το οποίο με κάλυπτε πλήρως δίχως να χρειαστώ επιπλέον έξοδα σε απογευματινά φροντιστήρια.
10. Υπάρχει κάποιο πρότυπο σε επίπεδο μουσικής; Σε επίπεδο ζωής;
Σε επίπεδο μουσικής αλλά και σε επίπεδο ζωής υπάρχει πληθώρα προτύπων, όμως δεν μπορώ να αναφέρω τα ονόματα όλων αυτών για πρακτικούς λόγους. Αξίζει, όμως, να τονίσω την επιρροή των Μ.Χατζιδάκι, Μ.Θεοδωράκη και Ν.Κυπουργού, τόσο στα ακούσματά και στην αντίληψή μου περί μουσικής, όσο και στην σύνδεση αυτής με την καθημερινότητα των ανθρώπων, τις χαρές, τις λύπες, τα δικαιώματα και τους αγώνες τους.
11. Ποιος ήταν ο δάσκαλός σου στην κιθάρα;
Ο δάσκαλός μου στην κιθάρα είναι ο εξαίρετος Γιώργος Καβάσιλας.
12. Τι απεχθάνεσαι, τι θαυμάζεις;
Απεχθάνομαι την αλαζονεία, την επιδειξιομανεία, τις ρατσιστικές και φασιστικές συμπεριφορές και φυσικά την κακή μουσική. Θαυμάζω την ευγλωττία ορισμένων ανθρώπων, το έξυπνο χιούμορ, τα παρανοϊκά μυθιστορήματα και την ανατολή του ηλίου πάνω από τα νερά της Σαμοθράκης.
13. Τι θεωρείς επικίνδυνο για τους συνομηλίκους σου;
Την ημιμάθεια και την εκτόνωση της ορμητικότητας που μας χαρακτηρίζει προς λάθος κατεύθυνση. Την αυτοματοποίηση της ζωής, την απαξίωση της σκέψης και της φιλοσοφίας ως συνέπεια των προηγούμενων καθώς και την έλλειψη στόχων και ονείρων.
Από τις πρόβες των εκπαιδευτηρίων “Ροδίων Παιδεία” στο Θέατρο της Μεσαιωνικής Τάφρου “Μελίνα Μερκούρη” για την τελετή λήξης του σχ.έτους που συνέπεσε με την γιορτή των 10 χρόνων του σχολείου.
14. Έχεις πολύ καλή φωνή; Σκοπεύεις να την αξιοποιήσεις επαγγελματικά;
Καλή φωνή δεν έχω αλλά σίγουρα είναι ένα από τα πράγματα που θέλω να δουλέψω ως φοιτητής. Άμα μπορούσα να αξιοποιήσω επαγγελματικά την φωνή μου,ερμηνεύοντας ό,τι επιλέγω εγώ, τότε σίγουρα θα το έκανα.
15. Τελικά, ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας;Διάβασμα, πείσμα, οργάνωση ή το κυνήγι του ονείρου;
Η άποψή μου είναι ότι το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται κάπου στην μέση. Για παράδειγμα δεν μπορείς να πετύχεις χωρίς το διάβασμα, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό.
Από την παράσταση των Εκπαιδευτηρίων “Ροδίων Παιδεία” παρούσης της Μυρσίνης Λενούδια
Διαβάστε εδώ περισσότερα για την παράσταση που έγραψε τη μουσική ο Θάνος Σακελλαρίδης. “Η Πόρτα” ευχαριστεί τον Θάνο για την συνέντευξη που μας παραχώρησε και την ευκαιρία που μας έδωσε να θυμίσουμε πως στην ζωή επιτυχημένος είναι αυτός που έχει καθαρή σκέψη και ακούει την ψυχούλα του. Ευχόμαστε από καρδιάς γεμάτη συναισθήματα και γνώσεις για την ζωή του!