iporta.gr

Πώς Βουλιάζει ένα πλοίο;

Φωτογραφικό υλικό: εφημερίδα Ροδιακή


Πολύ εύκολα. Όταν περιμένεις 11 μποφόρ και αφήνεις το πλοίο στο βορινότερο τμήμα του λιμανιού χωρίς να ενισχύσεις τους κάβους του, δεν χρειάζεται να επέμβεις για να το σώσεις. Θες να το αυτοκτονήσεις. Από αβλεψία ή απερισκεψία, αφήνεις το πλοίο με τα 55 κοντέινερ πυρομαχικών, το οποίο είχε ακινητοποιηθεί από την λιμενική ακτοφυλακή, επειδή έκανε περίεργους ελιγμούς για να μην μπει στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Πρόκειται για το φορτηγό πλοίο «Nour M», στο οποίο, στις 8 Νοεμβρίου βρέθηκε να μην έχει χαρτιά που του επέτρεπαν να συνεχίσει το ταξίδι του για στη Λιβύη, όπου επρόκειτο να παραδώσει τον οπλισμό. Ακινητοποιήθηκε στο λιμάνι Ρόδου δεδομένου πως  μεταξύ άλλων υπέπιπτε στη νομοθεσία για εμπάργκο όπλων σε χώρες με κοινωνικές αναταραχές, όπως η Λιβύη.


Το πλοίο βυθίστηκε λόγω των θυελλωδών ανέμων που επικρατούν από νωρίς το πρωί σε όλα τα Δωδεκάνησα, καθώς πιθανότατα μετατοπίστηκε το βάρος του και από τα συνεχή χτυπήματα στο λιμάνι σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις. Στη συνεχεία ανακοινώθηκε πως το πυρομαχικό υλικό είχε ξεφορτωθεί.  

Συγκεκριμένα, το πρωί έσπασαν οι κάβοι του «Nour M» και στη συνέχεια το πλοίο βούλιαξε, με σοβαρό κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης. Για ναυάγιο έκανε λόγο ο δήμαρχος Ρόδου, ενώ πρόσθεσε πως προκλήθηκαν υλικές ζημιές. Οι ισχυροί άνεμοι που ξεπερνούν τα 10 μποφόρ έχουν να κάνουν την εμφάνισή τους από το 1992 που και τότε σημειώθηκε ναυάγιο στη Ρόδο, όπως ενημερωτικά ανέφερε ο δήμαρχος.
Το πλοίο όπως βλέπετε και στη φωτογραφία, βυθίστηκε αφού προηγουμένως κάποια τεράστια κοντέϊνερς επιπλέοντας πήραν δρόμο για το Αιγαίο.

Τέλος, παραμένει αδιευκρίνιστο, αν οι δεξαμενές του πλοίου είχαν αδειάσει από το καύσιμο μετακίνησης.


Τζίνα Δαβιλά

επικοινωνείστε: gina.iporta@gmail.com