Πρόκειται για ελληνική πρωτοποριακή ιδέα, διάθεση και δράση. Η educartoon είναι μια επιστημονική ομάδα που αποτελείται από παιδαγωγούς, νέους καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, έμπειρους καθηγητές Πανεπιστημίων, βραβευμένους καλλιτέχνες και διακεκριμένους συγγραφείς και που μέσα κυρίως από τη γελοιογραφία στην εκπαίδευση προσπαθεί να καταστήσει κατά την τρυφερή ηλικία αυριανούς ενσυνείδητους πολίτες.
Η πρόκληση στους μαθητές είναι διπλή: καλούνται συχνά οι ίδιοι να σκιτσάρουν με την αγνότητα, την αδεξιότητα, αλλά και την ψυχούλα τους ό,τι θα ήθελαν να υπάρχει ή όπως αντιλαμβάνονται αυτό που ήδη υπάρχει. Η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με το ποιός έκανε το καλύτερο σκίτσο- άλλωστε για αυτό υπάρχουν στην educartoon οι βραβευμένοι σκιτσογράφοι, όπως ο Μιχάλης Κουντούρης και ο Βαγγέλης Παυλίδης- αλλά να δοθεί αφ’ενός η ευκαιρία να καταγραφεί η πραγματικότητα μέσα από τα μάτια των παιδιών και να συμμετάσχουν οι μαθητές στην διαμόρφωση θεμάτων που αφορά σε ζητήματα, όπως η οδική ασφάλεια, την οικολογία, την υγιή διαδικτυακή ζωή, τις σχέσεις των ανθρώπων, η διατροφή τους, η σχέση τους με τον κόσμο. Αφ’ετέρου, η επαφή τους με σκιτσογράφους καταξιωμένους σε παγκόσμιο επίπεδο και κυρίως, ενδιαφέροντες και σεμνούς ανθρώπους, τους περνά μηνύματα θετικών προτύπων για το πώς μπορεί τελικά κάποιος να δημιουργεί, να διακρίνεται και να μην διακατέχεται από νοσηρό εγωισμό και ιδιοτέλεια.
Αύριο, 24 Μαΐου 2013 στην Κρεμαστή Ρόδου η educartoon ξεκινά το πιλοτικό της πρόγραμμα σε πανελλαδικό επίπεδο οργανώνοντας στην 1η Γιορτή Κυκλοφοριακής Αγωγής στην πλατεία Κρεμαστής. Συμμετέχοντες και πρωταγωνιστές θα είναι οι μαθητές της Δ’ και Ε’ τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου Κρεμαστής και παρούσα η educartoon, ο σκιτσογράφος και προσφάτως βραβευμένος διεθνώς Μιχάλης Κουντούρης και η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου. Στόχος είναι οι μαθητές να ζωγραφίσουν, να παίξουν, να θέσουν ερωτήσεις σε ενήλικες – πόσα αυτονόητα ρωτούν τα παιδιά και πόσες μη αυτονόητες απαντήσεις λαμβάνουν;-, να παρουσιάσουν θεατρικό δρώμενο και να παρουσιάσουν το βιβλίο του Μιχάλη Κουντούρη TEST DRIVE. Στην πραγματικότητα, θα γίνει ένα test drive, ίσως και crash test, για το πώς οι ενήλικες αντιλαμβάνονται λαθεμένα, όλα όσα για τα παιδικά μάτια είναι αυτονόητα και θα έπρεπε ήδη να είναι δεδομένα. Και όποιος αντέχει θα δει την αλήθεια κατάματα.
Η πρόκληση στους μαθητές είναι διπλή: καλούνται συχνά οι ίδιοι να σκιτσάρουν με την αγνότητα, την αδεξιότητα, αλλά και την ψυχούλα τους ό,τι θα ήθελαν να υπάρχει ή όπως αντιλαμβάνονται αυτό που ήδη υπάρχει. Η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με το ποιός έκανε το καλύτερο σκίτσο- άλλωστε για αυτό υπάρχουν στην educartoon οι βραβευμένοι σκιτσογράφοι, όπως ο Μιχάλης Κουντούρης και ο Βαγγέλης Παυλίδης- αλλά να δοθεί αφ’ενός η ευκαιρία να καταγραφεί η πραγματικότητα μέσα από τα μάτια των παιδιών και να συμμετάσχουν οι μαθητές στην διαμόρφωση θεμάτων που αφορά σε ζητήματα, όπως η οδική ασφάλεια, την οικολογία, την υγιή διαδικτυακή ζωή, τις σχέσεις των ανθρώπων, η διατροφή τους, η σχέση τους με τον κόσμο. Αφ’ετέρου, η επαφή τους με σκιτσογράφους καταξιωμένους σε παγκόσμιο επίπεδο και κυρίως, ενδιαφέροντες και σεμνούς ανθρώπους, τους περνά μηνύματα θετικών προτύπων για το πώς μπορεί τελικά κάποιος να δημιουργεί, να διακρίνεται και να μην διακατέχεται από νοσηρό εγωισμό και ιδιοτέλεια.
Αύριο, 24 Μαΐου 2013 στην Κρεμαστή Ρόδου η educartoon ξεκινά το πιλοτικό της πρόγραμμα σε πανελλαδικό επίπεδο οργανώνοντας στην 1η Γιορτή Κυκλοφοριακής Αγωγής στην πλατεία Κρεμαστής. Συμμετέχοντες και πρωταγωνιστές θα είναι οι μαθητές της Δ’ και Ε’ τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου Κρεμαστής και παρούσα η educartoon, ο σκιτσογράφος και προσφάτως βραβευμένος διεθνώς Μιχάλης Κουντούρης και η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου. Στόχος είναι οι μαθητές να ζωγραφίσουν, να παίξουν, να θέσουν ερωτήσεις σε ενήλικες – πόσα αυτονόητα ρωτούν τα παιδιά και πόσες μη αυτονόητες απαντήσεις λαμβάνουν;-, να παρουσιάσουν θεατρικό δρώμενο και να παρουσιάσουν το βιβλίο του Μιχάλη Κουντούρη TEST DRIVE. Στην πραγματικότητα, θα γίνει ένα test drive, ίσως και crash test, για το πώς οι ενήλικες αντιλαμβάνονται λαθεμένα, όλα όσα για τα παιδικά μάτια είναι αυτονόητα και θα έπρεπε ήδη να είναι δεδομένα. Και όποιος αντέχει θα δει την αλήθεια κατάματα.
Εξηγώ, νομίζω, τον τίτλο του άρθρου. Διότι κάποια πράγματα δεν πρέπει καν να μπαίνουν στην λογική του ‘να το δούμε, θα το δούμε’. Επιβάλλεται να γίνονται ως φυσική απόρροια ενός εκπαιδευτικού συστήματος που σέβεται τον εαυτό του.