iporta.gr

“Το δέμα” του Sebastian Fitzek, του Άγγελου Κουτσούκη

Ο  Άγγελος Κουτσούκης είναι Ραδιοφωνικός Παραγωγός και Δημοσιογράφος.

”Τα μεγαλύτερα εγκλήματα γίνονται από έρωτα” έγραψε ο Βίκτορ Λόρεντς και ακριβώς έτσι το μεταφέρει ο Sebastian Fitzek στο τέλος του ψυχολογικού του θρίλερ  ”Το δέμα”.

Ένα βιβλίο που, απ΄ότι διαβάζω, πούλησε 10.000.000 αντίτυπα σε 29 χώρες.

Και όχι άδικα. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό θρίλερ που διαβάζεται απνευστί. Προσωπικά, το διάβασα σε δύο βράδια. Έχει όλα τα συστατικά που κάνουν ένα θρίλερ συναρπαστικό. Αγωνία, ανατροπές, μυστήριο. Και,κυρίως, μια πρωταγωνίστρια που είναι η ίδια ψυχίατρος. Και καλείται να τα βγάλει πέρα έχοντας γνώση της επιστήμης της, αφού η ίδια είναι το θύμα της υπόθεσης.

Το μυθιστόρημα του Σεμπάστιαν Φίτσεκ έμεινε 29 εβδομάδες στη λίστα των best sellers στη Γερμανία, ενώ κέρδισε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Αστυνομικής Λογοτεχνίας το 2016. Σε ένα θρίλερ δεν αποκαλύπτουμε ποτέ την υπόθεση, αλλά αυτό που κάνει ”Το Δέμα” συναρπαστικό, είναι το ότι ο συγγραφέας του χτίζει πολύ προσεκτικά το ψυχολογικό προφίλ της κεντρικής ηρωίδας και πάνω σε αυτό στηρίζει την ατμόσφαιρα του βιβλίου. Που είναι ρεαλιστική,πνιγηρή,ασφυκτική.

”Όπως πάντα,η Έμα δεν ήξερε αν ονειρευόταν ή αν το ζούσε στ΄αλήθεια όταν ένιωσε ξανά την ψυχρή λεπίδα στο μέτωπό της. Ήταν παραλυμένη, χωρίς να ξέρει αν έφταιγε η κούραση ή κάποιο αναισθητικό που της είχαν ρίξει στο αίμα. Αισθάνθηκε την ξυριστική μηχανή, την ηλεκτρική της δόνηση, πάνω στο κεφάλι της. Και δεν πονούσε την ώρα που οι λεπίδες προχωρούσαν από τις ρίζες των μαλλιών της προς το πίσω μέρος του κεφαλιού της. Δεν πονούσε και παρ΄όλα αυτά, ένιωθε σαν να πεθαίνει”.

΄΄Το Δέμα΄΄ παίζει με τα όρια του ανθρώπινου μυαλού σε δύο επίπεδα .Πρώτα απ΄όλα με τα όρια του μυαλού της ηρωίδας του και σε δεύτερο επίπεδο, με το μυαλό του αναγνώστη. Που, κάθε τόσο, μέσα από τις συνεχείς ανατροπές, καλείται να αναθεωρήσει την άποψη που έχει σχηματίσει μέχρι τότε. Και αυτό είναι που το κάνει συναρπαστικό.

Ξεκινάει από την παιδική ηλικία της κεντρικής ηρωίδας, εξετάζει τα παιδικά ψυχικά της τραύματα και καταλήγει στο σήμερα που η ίδια είναι πετυχημένη ψυχίατρος και σύζυγος του ανθρώπου που ερωτεύθηκε, ζώντας αυτό που λέμε μια ΄΄τακτοποιημένη ζωή΄΄. Τι μπορεί να συμβεί για να ανατραπούν όλα αυτά;

Ο Sebastian Fitzek γεννήθηκε το 1971.Τ πρώτο του μυθιστόρημα ,΄΄Η θεραπεία΄΄, κυκλοφόρησε το 2006 και αμέσως ξεχώρισε. Διαβάζοντας το σημείωμα του στο τέλος του βιβλίου καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με έναν άνθρωπο με χιούμορ και ανθρωπιά. Γράφει για τον εαυτό του ο ίδιος ΄΄Όταν ήμουν δέκα ετών, πήγαινα στην πέμπτη δημοτικού και ήμουν τόσο δημοφιλής όσο μπορεί να είναι κάποιος που φοράει τα ρούχα του εφτά χρόνια μεγαλύτερου αδελφού του κι έχει μείνει μία δεκαετία πίσω στο κούρεμα-δια χειρός μανούλας. Φανταστείτε ένα στριμμένο πλάσμα με φαρδιά μύτη, κούρεμα-κατσαρόλα,δερμάτινα παντελονάκια και χαρτοφύλακα, που του αρέσει να περνάει τον ελεύθερο χρόνο του στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Ναι,ακριβώς αυτό. Ήμουν ο κλασικός σπασίκλας, που κανένας δεν τον ήθελε στην ομάδα του στα “Μήλα”, παρά μόνο ως αναλώσιμο θύμα. Έτσι που λέτε. Αλλά μετά ήρθε ο Εντερ.

Ήταν Τουρκογερμανός είχε μείνει δύο φορές στην ίδια τάξη και ήταν το πιο άτακτο παιδί του σχολείου. Όταν μπήκε στην τάξη,νόμισα πως κάποιος πατέρας είχε έρθει να πάρει το παιδί του λίγο νωρίτερα. Αλλά ύστερα,ο πιο κουλ τύπος του κόσμου ήρθε και κάθισε δίπλα μου.

Η δασκάλα σίγουρα θα σκέφτηκε ότι το φυτό της τάξης-δηλαδή εγώ- θα είχε θετική επιρροή στην προβληματική περίπτωση, δηλαδή στον Εντερ. Φυσικά, συνέβη εντελώς το αντίθετο. Ο Εντερ άλλαξε εντελώς τη ζωή μου. Κυρίως με το να με συμπαθεί, κάτι που ίσως είχε να κάνει και με το γεγονός ότι τον βοηθούσα με τα μαθήματά του. Και,πιστέψτε με, με συμπαθούσε απόλυτα οικειοθελώς-χωρίς να πρέπει, ας πούμε, να του δώσω τα αθλητικά παπούτσια μου ως αντάλλαγμα. Ίσα-ίσα,εκείνος μου έφερε τα πρώτα μου μποτάκια Adidas από το μαγαζί του πατέρα του, ώστε να με απαλλάξει από τις τετράγωνες μαούνες που φορούσα΄΄.

Η Παναγιώτα Γκουντζουρέλα έγραψε για ΄΄Το Δέμα΄΄:

”Ένα ψυχολογικό θρίλερ που τίποτε δεν είναι όπως δείχνει και όλοι έχουν κρυμμένα μυστικά.”  Ενώ στη LIFO η Λίνα Ιντζεγιάννη  ” Το εθιστικό ψυχολογικό θρίλερ που θα σου κόψει την ανάσα. Ο συγγραφέας που κατάφερε να εκτοπίσει τον «Κώδικα Ντα Βίντσι» εξετάζει για μία ακόμα φορά τα όρια του ανθρώπινου μυαλού ΄΄.

Kαι, ας θυμόμαστε το τσιτάτο  του Βίκτορ Λάρεντς που μας έδωσε ο συγγραφέας, στo τέλος του βιβλίου. ”Τα μεγαλύτερα εγκλήματα γίνονται από έρωτα”. Θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε το πως και το γιατί,αφού έχουμε διαβάσει το βιβλίο.

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  

The article expresses the views of the author

iPorta.gr