Ο Δημήτρης Κατσούλας είναι συνταξιούχος του Ταμείου Νομικών. Παρουσιάζεται: “Εν συντομία λοιπόν, έχουμε και λέμε: Με καταγωγή από την Μεσσηνία, αποφάσισα εν μέσω Πανδημίας COVID-19, να αποχωριστώ την Ελλάδα και να εγκατασταθώ στο Μιλάνο, βρίσκοντας διέξοδο στις αναζητήσεις μου Μουσική και Θέατρο, όπου παραμένουν οι μεγάλες μου Αγάπες. Μότο ζωής: ΥΠΝΟΣ, Ο ΜΙΣΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ|
Από ημέρες είχα σημειώσει στο καρνέ του κινητού μου την εκπομπή της ΕΡΤ1 #Παρέα, την οποία παρουσιάζει εδώ και αρκετούς μήνες ο δημοσιογράφος – των Πολιτικών αναλύσεων παρακαλώ! – Γιώργος Κουβαράς, η οποία ήταν αφιερωμένη στην ένδοξη (χωρίς υπερβολές το «ένδοξη»), εποχή του Νέου Κύματος, η οποία, αν και ήταν επανάληψη της 21ης Ιουνίου, όπου μου είχε διαφύγει να την παρακολουθήσω, ανέβαλα κάθε έξοδο με τα τρία-τέσσερα φιλαράκια, συμπεριλαμβανομένης και της Μάγδας, μιας πεντάμορφης Κρητικιάς κοπελιάς που αποκτήσαμε εδώ στο Φραγκοκάστελλο, και την αράξαμε με την σύντροφό μου Μάριον στο ορθοπεδικού μας τύπου κρεβάτι στο ξενοδοχείο που διαμένουμε, καθότι και η Μάριον είναι πλήρης γνώστης της Ελληνικής γλώσσας, πέραν της μητρικής της Ιταλικής.
Βράδυ Σαββάτου λοιπόν της 12/7/2025, αν και εξουθενωμένοι από τις περιηγήσεις αλλά και λόγω μπάνιων όπου έχουμε μετατραπεί σε «Νέγρους» λόγω ηλιοθεραπείας, την αράξαμε στο κρεβάτι και απέναντι από μια PLASMA (και όχι LCD) 42 ιντσών TV (μακριά από εμάς τα πατατάκια και τα συναφή που συνήθως συνοδεύουν θεάσεις) παρά αγκαλιασμένοι και σιωπηλοί, άρχισε η εκπομπή με τον Μιχάλη Βιολάρη και την Ανδριάνα Κόλλια στο χαρακτηριστικό τραγούδι , γνωστοί και φίλοι από το Μουσικό Καφενείο «Δίαυλος» όπου πριν 15 περίπου χρόνια λειτουργούσε στην περιοχή του Κουκακίου υπό την Διεύθυνση του Γιάννη Γλέζου, και ακολούθησαν οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι του Γιώργου Κουβαρά: Η πάντα χαμηλών τόνων και με την αισθαντική της φωνή Πόπη Αστεριάδη, ο πολύ αγαπητός – και από τους παλαιότερους σχετικώς του Νέου Κύματος – Λίνος Κόκοτος, η Λίνα Παπαδοπούλου με την εξαιρετική της άρπα, όπου τραγούδισε και έπαιξε καθηλώνοντάς μας, ο «Πατριάρχης» και γνώστης των μουσικών πραγμάτων Γιώργος Παπαστεφάνου, αλλά και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης, μια πολλά υποσχόμενη για το Ελληνικό τραγούδι φωνή («ανακάλυψη» του Θάνου Μικρούτσικου με το νεοενορχησθέν τραγούδι των Γιάννη Ρίτσου και Νίκου Μαμαγκάκη «Άιντε και ντε», την δε ομήγυρη συνεπλήρωνε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μανιάτης, βαθύς γνώστης και μελετητής του Νέου Κύματος. Συγκινητική, τέλος, ήταν η παρουσία μέσω βίντεο από την Καρδαμύλη της Μαρίζας Κωχ, η οποία όπως και ανέφερε, άρχισε την καριέρα της με τα δημοτικοφανή τρόπον τινά τραγούδια της και αργότερα εντάχθηκε στο όλο αυτό εγχείρημα «Νέο Κύμα», κατόπιν παρότρυνσης του Διονύση Σαββόπουλου.
Στιγμές και τραγούδια 60 σχεδόν χρόνων πίσω, αλλά αποπνέοντα μια φρεσκάδα, μια ρώμη αλλά και αναμνήσεις τέτοιες, που σας ομολογώ ότι δεν συγκράτησα τα δάκρυά μου, πέρα από την ψυχική μου ανάταση διότι ένα μεγάλο μέρος του Νέου Κύματος το έζησα εκ του σύνεγγυς τόσον με τον Κώστα Χατζή, τον Δημήτρη Πουλικάκο προς τα τελευταία της καριέρας του, τον Γιάννη Πουλόπουλο στην μπουάτ «Δρόμος», κι αυτόν ολίγον πριν εγκαταλείψει την Πλάκα. Επίσης, αξίζει να αναφερθούν ο Γιάννης Αργύρης, ο Γιάννης Σπανός, ο Λάκης Παππάς και ο Γιώργος Ζωγράφος, το άδοξο τέλος του οποίου το έζησα εκ του σύνεγγυς και ήταν θλιβερό.
Εξήντα χρόνια θύμησες, μέρος στων οποίων ήμουν κοινωνός με τελευταίες αυτές του Γιάννη Κούτρα (στην αρχή της καριέρας του) αλλά, ποιος μπορεί να παραλείψει τον Θέμη Ανδρεάδη όπου στιβαρά έβαλε το δικό του λιθάρι σε όλη αυτή την αναγέννηση του τραγουδιού και στην προσφορά του στο οικοδόμημα Νέο Κύμα, που σημάδεψε μια γενιά που σήμερα μετράει στην ράχη της 65 plus έτη και ακόμη περισσότερα; Απολαύσαμε μια υπέροχη βραδιά 2 ωρών και πλέον με την σύντροφό μου μέσα από την εκπομπή για το Νέο Κύμα, όπου σπάνια σε Ελληνική (Δημόσια πάντα τηλεόραση) λίγοι σαν τον Γιώργο Κουβαρά γνωρίζουν να στήνουν. Στην ΕΡΤ1 και προσωπικά στον Γιώργο Κουβαρά αξίζουν συγχαρητήρια, αναμένοντας από Οκτώβριο τα καλύτερα.
ΥΓ: Για να μη μείνει με το παράπονο η φίλη Μαντώ, ασχέτως εάν δεν συγκαταλέγεται στις τάξεις του Νέου Κύματος, έχουσα όμως βρεθεί πλάι σε έναν ογκόλιθο του τραγουδιού μας (ασχέτως εάν κάποιος επιφανής στιχουργός μας τον κατέταξε σε δεύτερη κλάση), όπου πολλά διδάχθηκε από αυτόν η νεαρά τότε τραγουδίστρια και σε άλλα τόσα όσον αφορά στο τραγούδι μυήθηκε, μέχρι και την ειδική χρήση μικροφώνου, αποκλειστικότητα ενός και μοναδικού, του Γιάννη Πουλόπουλου, δικό της το βίντεο που ακολουθεί: