iporta.gr

Κινήσεις άδοξες κι αδιέξοδες, του Γιάννη Πανούση

 

* Ο Γιάννης Πανούσης είναι Καθηγητής Εγκληματολογίας του Παν/μιου Αθηνών

Τα χέρια του

κρατούσαν το αύριο

μα όχι το μέλλον

Ελένη Γεωργίου, “Τριανταδύο + ένα… χαϊκού”

 

Η κάθε πολιτική επιλογή συνιστά ευθύνη, αντικειμενική και προσωπική, πολλές φορές μάλιστα και με αναδρομική ισχύ. Η μεταμόρφωση ανθρώπων και χώρων μπορεί να γίνει σε ευθεία γραμμή προόδου ή σε ανάστροφη πορεία κομματικού αταβισμού. Τα αμφίσημα λόγια και έργα δεν σηματοδοτούν ανα-γέννηση αλλά ανατροφοδοτούν ναρκισσισμούς και ανασταίνουν πεθαμένες ιδεοληψίες. Το παιχνίδι της πολιτικής μαγκιάς θυμίζει αυτοτιμωρία παρορμητικών, κενών περιεχομένου, τύπων που χάνουν- λόγω ύφους- το όποιο δίκιο τους . Άρα ας τελειώνουν όλες οι πλευρές με τις εύκολες ατάκες, τα τετριμμένα κλισέ, τα κοινοβουλευτικά τρικ και τα χιλιοειπωμένα τσιτάτα κι ας ασχοληθούν με τις πραγματικές ανάγκες της χώρας και των Ελλήνων. Τόσο η πίκρα της ήττας, όσο και η χαρά της νίκης κρατούν πολύ λίγο και αντικαθίστανται, σχεδόν αυτόματα, από αισθήματα αισιοδοξίας ή απαισιοδοξίας. Η εφήμερη δόξα και εξουσία αναμετρούμενες με την Ιστορία δεν έχουν καμμία σημασία. Ξεχνιώνται με την πρώτη στροφή της τύχης. Γι’αυτό-ανάμεσα και σε άλλα- οφείλουν άπαντες να πάψουν να παίζουν με τα ΜΜΕ για να φτιάξουν την τέλεια [fake?] εικόνα τους. Ούτε τα καπελωμένα, ούτε τα μελωμένα media μπορούν επ’άπειρον να υπηρετούν χαμένες υπο-θέσεις. Κάποια στιγμή λειτουργούν σαν μπούμερανγκ. Οι αλήθειες δεν κρύβονται στα κινήματα πολυθρόνας, στα κ(ο)υνήματα πωλητών ή στα ανώνυμα μηνύματα δειλών χρηστών του διαδικτύου. Η κοινωνία διαθέτει δυνάμεις αναζωογόνησης που περιμένουν να τις ανακαλύψουν οι πολιτικοί φορείς. Κι ας μην ξεχνάνε μερικοί: όποιος περιφρονεί τις ευαισθησίες της κοινωνίας και τα διδάγματα της Ιστορίας θα είναι πάντοτε ο ηττημένος

ΥΓ 1ο: ’’Αδηφάγα στόματα

              κατασπάραξαν

              την Ιστορία’’  [Ελένη Γεωργίου]

ΥΓ 2ο: Πριν από την επιλογή ΠτΔ καλό θα ήταν να ερωτηθεί ο λαός για το τι ακριβώς πιστεύει για τους προτεινόμενους.

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr