iporta.gr

Και ο ίδιος ο χρόνος μας…, του Ηλία Καραβόλια

Capitalism is an economic system based on the private ownership of the means of production and their operation for profit.

Ο Ηλίας Καραβόλιας είναι Οικονομολόγος  με ειδίκευση Γενικής Θεωρίας και Οικονομικής Πολιτικής. Κατέχει Master of Arts από το European Institute of Philosophical  Anthropology.

«Γιατί η στοιχειώδης ανθρώπινη επικοινωνία, πολλώ δε μάλλον οι κανόνες Δικαίου, προϋποθέτουν μια ελάχιστη αντίληψη για το τι σημαίνουν οι λέξεις, είτε πρόκειται για απλές καθημερινές λέξεις είτε για έννοιες νομικές»

( Σχόλιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, Μ.Καραμανώφ, Επίτιμη Αντιπρόεδρος ΣτΕ)

Χάσαμε αυτό ακριβώς : το νόημα των λέξεων αφού πλέον, σχεδόν για τα πάντα, ερμηνεύουν οι λίγοι για τους πολλούς αφού η έννοια εξοβελίστηκε προς χάριν του σημαίνοντος.

Δεν είναι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια το ζήτημα μου : είναι  αυτή η ιδιωτικοποίηση της ίδιας της ζωής που απαγορεύει την συσσώρευση κεφαλαίων συλλογικότητας, αποκλείει και καταργεί δημόσια αγαθά, χώρους και χρόνους συνύπαρξης των ατόμων.

Παντού κατάφαση και αποδοχή του σερβιρισμένου δήθεν σπουδαίου θέματος. Παντού ξεχειλίζει η τεχνητή κανονικότητα, υπερβαίνει την ίδια την πραγματικότητα.

Η έκσταση της επικοινωνίας έχει εντάξει την προσοχή μας στην αγορά ( ήδη έχει  ιδιωτικοποιηθεί η προσοχή μας και βαθμολογείται από τους άλλους με like και follow).

Αυτή η ένταξη, σήμανε και την απόσυρση του νοήματος. Και αυτό που βλέπει και διαβάζει το υποκείμενο, είναι αυτό που πρέπει να πιστέψει.

Ο νεοφιλελευθερισμός κατάφερε να διεισδύει στο μυαλό χωρίς άμυνες : αποδέχεσαι την αγορά, συναινείς στον διαρκή ανταγωνισμό, επιλέγεις την ελεύθερη υπακοή στο συστημικό αυτόματο.

Η κοινωνία της προόδου λόγω της τεχνολογίας,  έχει μετατραπεί σε κοινωνία της αδράνειας λόγω της έξωθεν διαχείρισης της προσοχής.

Η βία της βιοπολιτικής εξισώνει : χρωματιστά τιμολόγια με ιδιωτικές σχολές, άκρατο δικαιωματισμό με νομικό πολιτισμό.

Η εποχή του αθέατου δόγματος του ατομικισμού( μέσα στην ιντερνετική ψευδοκομμουνα ) θρέφει ασταμάτητα την ψευδαίσθηση ελευθερίας και εγγύτητας των ανθρώπων.

Έχει πλέον ήδη ιδιωτικοποιηθεί και ο ίδιος ο χρόνος μας…