Συνεντεύξεις

Μ.Μιχαήλ: “Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν αποτελεί οικονομικό αντιστάθμισμα στην κατάργηση των  μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ”, της Μαρίας Χονδρογιάννη

Spread the love
  • 15
    Shares

Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν αποτελεί οικονομικό αντιστάθμισμα στην κατάργηση των  μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ

 Μιχάλης Μιχαήλ – Επαρκεί το προϋπολογισθέν ποσό για την πλήρη εφαρμογή του μέτρου;

«Σε καμία περίπτωση  το μεταφορικό ισοδύναμο  δεν μπορεί να θεωρηθεί ως οικονομικό αντιστάθμισμα στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Είναι ένα διαχρονικό δίκαιο αίτημα, που συνίσταται αποκλειστικά στην κάλυψη του πρόσθετου ακτοπλοϊκού σε σχέση με το χερσαίο κόστος αντίστοιχης απόστασης».

Αυτό υπογραμμίζει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο “iporta” το μέλος της Πανελλήνιας Συνέλευσης Αντιπροσώπων  του Οικονομικού Επιμελητηρίου  κ. Μιχάλης Μιχαήλ με αφορμή την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο όπως ψηφίστηκε θέτει αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια στην παροχή αποκλείοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, συν του ότι προβλέπει διαδικασία περίπλοκη και έντονα γραφειοκρατική που θα απαιτήσει λογιστική συνδρομή, αναπόφευκτα με επιβάρυνση του επιβάτη.Ακόμη το ποσό του προϋπολογιζόμενου ποσού από το ΠΔΕ,  των 50 εκατομμυρίων ευρώ είναι πολύ μικρό και μη επαρκές για την καθολικήεφαρμογή και αποτελεσματικότητα του μέτρου για τα νησιά εφαρμογής του», δηλώνει ο κ. Μιχαήλ.

Ο κ. Μιχαήλ θυμίζει επίσης ότι η  «ωφέλεια από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστων για όλο το Αιγαίο με βάση την εμπεριστατωμένη μελέτη που εκπονήσαμε  δεν ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ»

Σε ερώτηση σχετικά με την αναστολή της αύξησης του ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου που υποδέχονται μεγάλο αριθμό προσφύγων τονίζει ότι:

 «Αποτελεί  πράγματι ανακούφιση  η απόφαση για την αναστολή της αύξησης του ΦΠΑ στα πέντε νησιά του Αιγαίου που υποδέχονται μεγάλο αριθμό προσφύγων,  διότι  οι μειωμένοι συντελεστές φπα  αποτελούσαν ανταγωνιστικό ισοδύναμο απέναντι στα μειονεκτήματα που δημιουργεί η  νησιωτικότητα. Το  μόνο που έχει επιτευχθεί με αυτό στα υπόλοιπα νησιά  είναι  η περαιτέρω επιδείνωση  του οικονομικού κλίματος και η ενίσχυση της ύφεσης»

Ακόμη ο κ. Μιχαήλ αναφέρεται στην έξοδος της χώρας από τα μνημόνια και υπογραμμίζει ότι  η Ελλάδα θα πρέπει να μπει σε μια πορεία σταθερής και ισχυρής αναπτυξιακής προοπτικής.  είναι διαρθωτικές μεταρυθμίσεις που θα βελτιώσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον για να είναι ελκυστικό.

 Η συνέντευξή του  κ.Μιχ Μιχαήλ αναλυτικά:

Η χώρα οδεύει προς την έξοδο από τα μνημόνια πως διαμορφώνεται η κατάσταση στην  οικονομία της Ελλάδας γενικά και ειδικά για την τοπική οικονομία;

Η έξοδος από τα μνημόνια δεν σημαίνει ότι παύουμε να είμαστε μια χώρα που έχει αναλάβει συγκεκριμμένες δεσμεύσεις οι οποίες πρέπει να τηρηθούν και στο μέλλον, μέσα σε ένα πλαίσιο εποπτείας και ελέγχου έτσι ώστε να φτάσουμε στο αποτέλεσμα το επιθυμητό. Όλη η μεταρυθμιστική προσπάθεια τα τελευταία χρόνια αναλώθηκε στην δημοσιονομική εξισορόπιση. Αυτό που χρειάζεται για να μπούμε σε μια πορεία σταθερής και ισχυρής αναπτυξιακής προοπτικής . Χρειάζονται ακόμη  διαθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα βελτιώσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον για να είναι ελκυστκό. Δηλαδή σταθερό φορολογικό σύστημα , αποδοτική δημόσια διοίκηση και τάχιστη απονομή δικαιοσύνης.  Όλα αυτά θα  πρέπει να είναι απόροια μιας ευρύτερης πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης φτιάχνοντας ένα δικό μας πρόγραμμας εθνικής  ανασυγκρότησης βασιζόμενο στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα ,  με εξωστρεφή προσανατολισμό της Ελληνικής οικονομίας που θα διασφαλίζει την κοινωνική συνοχή.

Ο τουρισμός είναι η κινητήριος δύναμη στην τοπική οικονομία και η φετινή σεζόν δείχνει να εξελίσσεται καλά. Ποια είναι η κατάσταση των επιχειρήσεων του κλάδου;

Το πιο ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας είναι ο τουρισμός. Αποτελεί τον βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την Ελληνική οικονομία με μεγάλη συνεισφορά  στο ακαθάριστο Εγχώριο Προιόν και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ενισχύοντας συνέχεια την εξωστρέφεια και την δυναμική του. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις και τις υψηλές κρατήσεις και για τη φετινή χρονιά ,  πρέπει να επισημάνουμε  ότι η υπερφορολόγηση(αύξηση φορολογικών συντελεστών, φόρος διαμονής, αύξηση συντελεστών φπα) που συντελείται στην χώρα μας  καθιστά τις Ελληνικές επιχειρήσεις του τουρισμού αδύναμες και ευάλωτες  σε σχέση με τις λοιπές ανταγωνίστριες χώρες.

Η κατάσταση σε επίπεδο ανάπτυξης επιδεινώνεται καθώς σε μια ενδεχόμενη επένδυση θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι αστάθειες στο φορολογικό και οικονομικό περιβάλλον καθώς και η πολυπλοκότητα της φορολογικής νομοθεσίας. Αυτό σε αντίθεση με τις λοιπές γειτονικές χώρες, οι οποίες παρουσιάζουν ένα σταθερό φορολογικό πλαίσιο.

Αποτελεί πράγματι ανακούφιση η απόφαση για την αναστολή της αύξησης του ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου που υποδέχονται μεγάλο αριθμό προσφύγων καθώς για τα υπόλοιπά δεν αλλάζει κάτι;

Αποτελεί  πράγματι ανακούφιση  η απόφαση για την αναστολή της αύξησης του ΦΠΑ στα πέντε νησιά του Αιγαίου που υποδέχονται μεγάλο αριθμό προσφύγων,  διότι  οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ  αποτελούσαν ανταγωνιστικό ισοδύναμο απέναντι στα μειονεκτήματα που δημιουργεί η  νησιωτικότητα. Το  μόνο που έχει επιτευθεί με αυτό στα υπόλοιπα νησιά  είναι  η περαιτέρω επιδείνωση  του οικονομικού κλίματος και η ενίσχυση της ύφεσης.  Με την  ανοχή και  την ανεπάρκεια της οργανωμένης Πολιτείας, μια ολόκληρη νησιωτική κοινωνία καθημερινά απαξιώνεται από την ανεργία, τις μαζικές προσφυγικές ροές, την αύξηση του Φ.Π.Α. και κατά συνέπεια την μείωση του τουριστικού οφέλους, την ακατανόητη φορολόγηση των Ελεύθερων Επαγγελματιών κ.λπ. Το ελάχιστο  που πρέπει να πράξουν είναι την επαναφορά του καθεστώτος των μειωμένων συντελεστών φπα.

Ποια είναι η άποψη σας για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου που αφορά μεν νησιά του νομού μας αλλά όχι τη Ρόδο;

Η άποψη μου και η θέση κεντρικά του Οικονομικού Επιμελητηρίου είναι ότι ότι το μέτρο είναι σε θετική κατεύθυνση   όπως και κάθε άλλο μέτρο που ενισχύει τις νησιωτικές περιοχές  προσπαθώντας  στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως οικονομικό αντιστάθμισμα στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ένα διαχρονικό δίκαιο αίτημα, που συνίσταται αποκλειστικά στην κάλυψη του πρόσθετου ακτοπλοϊκού σε σχέση με το χερσαίο κόστος αντίστοιχης απόστασης.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο όπως ψηφίστηκε θέτει αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια στην παροχή αποκλείοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, συν του ότι προβλέπει διαδικασία περίπλοκη και έντονα γραφειοκρατική που θα απαιτήσει λογιστική συνδρομή, αναπόφευκτα με επιβάρυνση του επιβάτη.

Τέλος θέλω να επισημάνω ότι το ποσό του προϋπολογιζόμενου ποσού από το ΠΔΕ,  των 50 εκατομμυρίων ευρώ είναι πολύ μικρό και μη επαρκές για την καθολική

εφαρμογή και αποτελεσματικότητα του μέτρου για τα συγκεκριμμένα νησιά εφαρμογής του. Και ας μη περνάει απαρατήρητο το γεγονός ότι η ωφέλεια από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστων για όλο το Αιγαίο με βάση την εμπεριστατωμένη μελέτη που εκπονήσαμε  δεν ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ.

 Η Μαρία Χονδρογιάννη είναι Δημοσιογράφος

  • 15
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
Νίκος Βασιλάκης:”Είναι απωθημένο μου να ζω απ’τη δουλειά μου”, της Τζίνας Δαβιλά
Μελίνα Κανά: Τα παιδιά μας δεν μπορούν πια να μας εμπιστευθούν, γιατί δεν είμαστε γνώστες του καινούργιου κόσμου, του Άγγελου Κουτσούκη
Ποιητής Λευτέρης Τσώνης: συζήτηση εφ’όλης της ύλης, του Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.