Συνεντεύξεις

Ανδρέας Μαρίνος: “Η μάθηση δεν μπορεί να σταματάει ποτέ και τίποτε δεν πάει χαμένο”, της Μαρίας Χονδρογιάννη

Spread the love
  • 20
    Shares

*Η Μαρία Χονδρογιάννη είναι Δημοσιογράφος

Η μάθηση δεν μπορεί να σταματάει ποτέ και τίποτε δεν πάει χαμένο

«Οι απόφοιτοι των λυκείων και αυριανοί φοιτητές πλέον πρέπει να  συνεχίσουν να εργάζονται. Μέσα από πολύ δουλειά  θα μπορέσουν να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα. Το βασικό για μένα είναι η δουλειά και η συνεχής εγρήγορση».

Να είναι σε συνεχή εγρήγορση  και να δουλεύουν συνεχώς καθώς η μάθηση δεν σταματάει ποτέ συστήνει  με  συνέντευξή του στο « iporta”  στους μαθητές που πέτυχαν να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ο πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος.

«Οι μαθητές του νησιού μας πήγαν πολύ καλά αφού πέτυχαν να εισαχθούν  στις σχολές που είχαν επιλέξει σε  ΑΕΙ και ΤΕΙ. Φέτος η διαδικασία δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων όμως   ήταν διαφορετική. Ο κάθε μαθητής μπήκε μέσα στο site του υπουργείου Παιδείας   εισάγοντας τα προσωπικά του στοιχεία και τον κωδικό που του έχει δοθεί  και ενημερώθηκε», δηλώνει ο κ. Μαρίνος.

Ο πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ αναφέρεται στο μεγάλο  πρόβλημα που θα δημιουργήσει ο αποχαρακτηρισμός των σχολείων σε Έμπωνα και Γεννάδι.

«Αγκάθι» όμως σύμφωνα με τον κ. Μαρίνο είναι και οι κενές θέσεις στα σχολεία των εκπαιδευτικών.

«Υπάρχουν περισσότερες από 500 κενές θέσεις στα σχολεία μας. Αυτό θα προκαλέσει συμπίεση στα εκπαιδευτικά προγράμματα.  Οποιαδήποτε μεγαλόστομη κυβερνητική οδηγία δεν μπορεί να εφαρμοσθεί. Δεν μπορούν να προβαίνουν σε ανακοινώσεις για αλλαγές ή οτιδήποτε άλλο χωρίς να έχει εξασφαλιστεί πρώτα το απαραίτητο εκπαιδευτικό  προσωπικό», τονίζει ο κ. Μαρίνος

Η συνέντευξή του κ. Μαρίνου αναλυτικά:

Πώς πήγαν οι απόφοιτοι των λυκείων στις πανελλαδικές  εξετάσεις φέτος;

Οι μαθητές  πήγαν αρκετά καλά και είχαν πολλές επιτυχίες . Συμμετείχαν στις εξετάσεις αρκετοί απόφοιτοι  όπως κάθε χρόνο. Φέτος η διαδικασία δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων όμως   ήταν διαφορετική. Ο κάθε μαθητής μπήκε μέσα στο site του υπουργείου Παιδείας   εισάγοντας τα προσωπικά του στοιχεία και τον κωδικό που του έχει δοθεί  και ενημερώθηκε . Άμεσα πιστεύω  θα έχουμε και τις σχετικές καταστάσεις από το υπουργείο. Εμείς συγκεντρώσαμε  στοιχεία και από τους μαθητές που επικοινώνησαν  μαζί μας και  μας ενημέρωσαν για τις επιδόσεις σας. Σας θυμίζω ότι με υπουργική απόφαση δεν αναρτώνται πλέον τα ονόματα των μαθητών στα σχολεία.

Πάντως  όλα δείχνουν ότι οι μαθητές πήγαν καλά ;

Ναι αυτό γνωρίζουμε ήδη και εμείς από την επικοινωνία με τους αποφοίτους   και τα αποτελέσματα με βάση τα δεδομένα τα δικά μας. Οι μαθητές του νησιού μας πήγαν πολύ καλά αφού πέτυχαν να εισαχθούν  στις σχολές που είχαν επιλέξει σε  ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ο  χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξη της σχολικής περιόδου. Έχουν όμως καλυφθεί τα κενά στα σχολεία;

Υπάρχουν περισσότερες από 500 κενές θέσεις στα σχολεία μας. Αυτό θα προκαλέσει συμπίεση στα εκπαιδευτικά προγράμματα.  Οποιαδήποτε μεγαλόστομη κυβερνητική οδηγία δεν μπορεί να εφαρμοσθεί. Δεν μπορούν να προβαίνουν σε ανακοινώσεις για αλλαγές ή οτιδήποτε άλλο χωρίς να έχει εξασφαλιστεί πρώτα το απαραίτητο εκπαιδευτικό  προσωπικό.

Έχετε  υποβάλει το ανάλογο αίτημα προς το υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των  κενών θέσεων στα σχολεία;

Δεν  έχει ακόμη έρθει καμία απάντηση. Περιμένουμε τώρα να ολοκληρωθεί η διαδικασία της υποβολής των αιτήσεων από τους αναπληρωτές . Ακολούθως   θα ξεκινήσουν οι προσλήψεις τους. Μετά από αυτό θα ξέρουμε ακριβώς τις ανάγκες μας.

Μπορούν οι αναπληρωτές να καλύψουν τα κενά;

Αυτό είναι αδύνατο. Μπορεί να καλυφθεί ένα μικρό μόνο ποσοστό από τις κενές θέσεις στα σχολεία. Τα Δωδεκάνησα είναι μια πολύ δύσκολη περιοχή και θα πρέπει να δοθεί  λύση με προσλήψεις μονίμων. Δεν γίνεται να  συμβαίνουν αυτά. Θα υπάρξουν σημαντικές δυσκολίες. Σας θυμίζω ότι πριν λίγες ημέρες εκδόθηκε απόφαση για τον αποχαρακτηρισμό σχολείων. Εκπαιδευτήρια όπως αυτά στο  Γεννάδι και στον Έμπωνα  δεν θα λογίζονται ως δυσπρόσιτα.  Το θέμα έχει κάνει πάταγο  σε όλη τη χώρα.

Αυτό τι σημαίνει πρακτικά;

Το 2014 -2015 εφαρμόσθηκε ο νόμος για τα δυσπρόσιτα . Αυτό έγινε η αιτία να μην έχουν κενά τα σχολεία που λειτουργούσαν  στα νησιά. Αυτό έγινε γιατί οι εκπαιδευτικοί που πήγαιναν να διδάξουν εκεί είχαν διπλάσια μοριοδότηση και εν συνεχεία   καλύτερη εξέλιξη και  διορισμούς . Τώρα  δεν θα είναι ισχύ ο συγκεκριμένος  νόμος . Έτσι οι καθηγητές δεν θα έχουν το  κίνητρο για να επιλέγουν σχολεία που είναι σε απομακρυσμένες περιοχές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα  σχολεία εκεί να μείνουν  χωρίς καθηγητές.  Σε κάποια σχολεία θα υπάρχουν τρίωρα και τετράωρα εκπαιδευτικά προγράμματα και όχι εξάωρα.

 Με αυτό το δεδομένο τι εκπαίδευση  θα υπάρχει;

Πράγματι τι εκπαίδευση θα παρέχεται στα παιδιά, με περισσότερα από 500 κενά στις θέσεις των εκπαιδευτικών;

Τουλάχιστον τα βιβλία έχουν έρθει στα σχολεία ;

Στα περισσότερα σχολεία ναι έχουν έρθει τα σχολικά βιβλία. Έχουν γίνει και αρκετές επισκευές στα κτίρια όπου λειτουργούν σχολεία. Να μην ξεχνάμε ότι στη Ρόδο  είναι πολύ παλιά αρκετά σχολικά κτίρια.  Θα πρέπει να μεριμνήσουν  οι αρμόδιες υπηρεσίες για να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Τι θα λέγατε στους αποφοίτους που  πέρασαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ;

Θα τους έλεγα να συνεχίσουν να εργάζονται. Μέσα από πολύ δουλειά  θα μπορέσουν να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα. Το βασικό για μένα είναι η δουλειά και η συνεχής εγρήγορση. Η μάθηση δεν σταματάει ποτέ.

Ποιο το μήνυμα στους μαθητές ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς;

Εύχομαι να μπορέσουν να πάρουν όσα μπορούν περισσότερα από το εκπαιδευτικό σύστημα.  Να γνωρίζουν ότι τίποτε δεν πάει χαμένο και πως οι κόποι τους στο τέλος θα ανταμειφθούν  με τον καλύτερο τρόπο.

  • 20
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
lodovikos.jpg
Λουδοβίκος των Ανωγείων: Από το ολοκαύτωμα των Ανωγειανών το ’44 από τους Γερμανούς στα παραμύθια, 29 λεπτά δρόμος!
Art: η τέχνη θεραπεύει-Θωμάς Πάτιος: «Η έκθεση είναι αποτέλεσμα μιας εθελοντικής προσπάθειας”, του Κων/νου Καραγιαννόπουλου
Αλέκος Συσσοβίτης: «Εγκλωβισμένοι στο εγώ μας», της Τζίνας Δαβιλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.